رئیس حوزه هنری استان همدان از بازگشایی سینما فلسطین پس از هشت سال در بهار سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 08 April 2015
رئیس حوزه هنری استان همدان از بازگشایی سینما فلسطین پس از هشت سال در بهار سال 94 خبر داد.

به گزارش فارس ؛ سید محمدباقر حسینی‌سیر در نشست خبری با اشاره به اینکه 20 فروردین ماه آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است، افزود: شهید آوینی هنرمند تراز انقلاب بوده و به جایگاهی رسیده که می‌توان گفت به عنوان هنرمند شاخص و الگوی سایر هنرمندان است.

وی تصریح کرد: سالروز شهادت شهید آوینی روز هنر اسلامی نامگذاری شده که بر این اساس ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت این روز تدارک دیده شده که به صورت هفتگی برگزار می‎‌شود.

رئیس حوزه هنری همدان اظهار کرد: برپایی میزگردی پیرامون هنر متعهد در سیمای مرکز همدان از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب یادآور شد: در این نمایشگاه کتاب‌ها با تخفیف 25 درصدی در هفته هنر انقلاب و اطلاع‌رسانی از طریق پوستر ارائه می‌شود.

حسینی‌سیر با اشاره به رونمایی از کتاب عکس «زمستان گذشت» خاطرنشان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی از بهناز ضرابی‌زاده و غلامرضا بکتاش نیز تجلیل خواهد شد.

*برپایی کارگاه تخصصی ادبیات نمایشی با حضور سید حسین فدایی حسین در همدان

وی از برگزاری کارگاه تحلیل فیلم خبر داد و افزود: برگزاری اردوی یک روزه هنرمندان واحد هنرهای تصویری به منظور بازدید از شهرک سینمای دفاع مقدس و شهر سینمایی غزالی نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی دیدار با نماینده ولی فقیه انجام می‌شود، یادآور شد: در این هفته نمایش تولیدات تصویری حوزه هنری در مساجد همراه با حضور و معرفی هنرمندان حوزه و تقدیر از هنرمندان فعال واحد هنرهای تصویری در سال 93 انجام می‌شود.

وی از برپایی کارگاه تخصصی ادبیات نمایشی با حضور سید حسین فدایی خبر داد و گفت: اجرای دو نمایش خیابانی در دو شهرستان ملایر و رزن نیز در نظر گرفته شده است.

حسینی‌سیر با بیان اینکه در این هفته مسابقات ورزشی با نام «جام شهید آوینی» برگزار می‌شود، افزود: نشست مبانی تئوریک هنر با موضوع «معنویت در هنر شهری» با مشارکت حوزه هنری، برپایی ورک‌شاپ «تقویم دیواری» بر اساس سخنان شهید آوینی با مشارکت حوزه هنری و نامگذاری یکی از اماکن عمومی شهر به عنوان شهد آوینی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برپایی مسابقه کتابخوانی از یکی از آثار شهید آوینی بیان داشت: مسابقه ادبی «نثر» با موضوع «خانواده من» سبک زندگی از منظر شهید آوینی نیز برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری همدان در ادامه با اشاره به وضعیت سینما فلسطین و روند بازسازی آن اظهار کرد:‌ سینما فلسطین نیازمند بازسازی بود که مسئولان در ابتدا زیر بار اینکه این مرکز فرهنگی واقع در نقطه پرترافیک شهر بازسازی شود، نمیرفتند اما حوزه هنری با تعطیلی سینما به دنبال بازسازی این سینما رفت.

وی با تأکید بر اینکه وعده‌های سینما فلسطین منوط به تأمین بودجه بود، افزود: با وجود بودجه‌های قطره‌ای که به این پروژه تزریق می‌شد اما در هر فصلی کارهایی انجام شد و این پروژه دچار رکود نشد.

*خبرهای خوشی از سینما فلسطین در راه است

حسینی‌سیر با بیان اینکه به زودی خبرهای خوشی از سینما فلسطین خواهید شنید، افزود: بودجه تکمیلی این پروژه از استانداری تخصیص یافته و به زودی این سینما بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری اهداف خاصی را دنبال می‌کند، بیان داشت: این دستگاه فرهنگی موازی‎‌کاری ندارد زیرا متولی اصلی هنر دستگاه‌های دیگری چون ارشاد و شهرداری هستند.

رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه برپایی کارگاه‌های تخصصی و تولیدات محور کار حوزه هنری بوده است، بیان داشت: حوزه هنری به دنبال کارهای ویترینی و جشنواره‌ای نبوده و به این علت است که زیاد در سطح استان نمود ندارد.

وی در خصوص اینکه اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) نیازمند تجهیزاتی است، افزود: با تجهیز سینما قدس به این تجهیزات و با همکاری شرکت بهمن سبز، فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) اکران خواهد شد.

*آلبوم خوانندگان نوجوان با تأمین بودجه منتشر می‌شود

حسینی‌سیر با بیان اینکه از سال 85 تاکنون 10 فیلم کوتاه در همدان تولید شده است، افزود: حوزه هنری در سال 94 به مراتب پیشروتر از سال 93 خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال 29 جلد کتاب تولید و منتشر می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری 10 جلد دانشنامه پیش‌بینی شده که پنج مورد آن در سال گذشته تولید شده و امسال منتشر میشود.

رئیس حوزه هنری استان همدان یادآور شد: هفت نمایش صحنه‌ای، خیابانی و نقالی در دست اجراست و آلبوم خوانندگان نوجوان نیز در صورت تأمین بودجه منتشر می‌شود.

*حوزه هنری دانشنامه 110 جلدی همدان را تدوین می‌کند

وی در ادامه سخنانش با اشاره به طرح دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان همدان اظهار کرد: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان همدان مجموعه‌ای جامع برای شناخت و معرفی پیشینه فرهنگی و تاریخی استان همدان است.

حسینی‌سیر با بیان اینکه دانشنامه همدان به صورت موضوعی در 110 جلد تولید و عرضه می‌شود، افزود: برآورد اولیه هزینه تهیه این دانشنامه 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این دانشنامه به بررسی سه مقطع در همدان خواهد پرداخت، افزود: دوران قبل از اسلام، آغاز دوره اسلامی تا مشروطیت و دوران معاصر و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این دانشنامه لحاظ شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار