همزمان با آغازسال جدید وتعطیلات نوروزی نمایشگاه ارائه و عرضه صنایع دستی و سوغات محلی در محل قلعه والی شهر ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۲۰۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 21 March 2016

همزمان با آغازسال جدید وتعطیلات نوروزی نمایشگاه ارائه و عرضه صنایع دستی و سوغات محلی در محل قلعه والی شهر ایلام افتتاح شد.

به گزارش تابناک ایلام؛دراین آیین که با حضور محمد علی فیاضی دبیر کمیته ملی طبیعت گردی کشور و مدیرکل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری برگزار شد دست آفرینه های سنتی این استان اعم از صنایع و فرآورده های غذایی در قالب 20 غرفه ارائه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام هدف ازبرگزاری این نمایشگاه را معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی و سوغات محلی این استان به گردشگران ، مهمانان نوروزی و دیگر علاقه مندان عنوان کرد.
عبدالمالک شنبه زاده گفت: محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه چون گلیم نقش برجسته، نمد، صنایع چوبی و آثار معرق با 30 درصد تخفیف به گردشگران و مسافران نوروزی عرضه می شود.
این نمایشگاه که با غذاهای محلی از جمله بژی برساق، کله کنجد، نان ساجی، دوغ محلی ، روغن حیوانی، دوغ محلی، کره و توف و آش محلی از مهمانان پذیرایی می شود در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت 8.30 دقیقه صبح تا ساعت 20 شب دایر است.
یک هزار نفر صنعت گر در حوزه تولید 33 رشته صنایع بومی و سنتی در بخش خانگی و کارگاهی استان ایلام فعالیت می کنند.
گلیم نقش برجسته از مهمترین و اصیل ترین صنایع دستی استان ایلام است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار