معاون جوانان هلال احمر استان یزد از آغاز طرح ملی نوروزی امداد و نجات در قالب 28 پست ایمنی و سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 16 March 2016

به گزارش تابناک یزد،حامد صدیقی گفت: این طرح تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت .

وی هدف از راه اندازی این پست ها را کاهش تصادفات جاده ای، ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت، ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تلفات جاده ها در سفرهای نوروزی ذکر کرد .
این مسئول خاطر نشان کرد: جوانان در پست های نوروزی برای کاهش تصادفات نقشه نقاط پرخطر جاده های استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار می دهند تا با آگاه سازی مسافران، از بروز حوادث جاده ای بکاهند.
صدیقی یکی دیگر از خدمات این طرح ملی را ارائه اطلاعات درباره بیماری های دیابت و فشار خون به مسافران نوروزی ذکر کرد و گفت: تست قند خون و فشار خون در ایستگاه های سنجش سلامت برای مسافران نوروزی متقاضی انجام می شود.
وی همچنین از راه اندازی ایستگاه های سلامت با حضور پزشکان داوطلب در پست های طرح ملی ایمنی و سلامت خبر می دهد و می افزاید: این خدمات در پست های واقع در ورودی و خروجی هر شهرستان به مسافران نوروزی ارائه می شود.
معاون امداد و نجات هلال احمر یزد گفت: در این پست ها همچنین اطلاعات اقلیمی، نکات ایمنی رانندگی و بحران آب در قالب بروشورهای اطلاع رسانی توزیع خواهد شد.
صدیقی افزود: در کنار پست های طرح ملی ایمنی و سلامت ، غرفه های دوستدار کتاب نیز طراحی شده است که با حضور مربیان فعال، مدیریت خواهد شد.ر این جشنواره هم برای مردم استان و هم برای مسافران نوروزی فراهم است.
وی همچنین به آموزش دو هزار نفر همیاران نوروزی برای خدمات رسانی به مسافران در پست های نوروزی اشاره می کند و گفت: این افراد با دریافت آموزش های لازم در حوزه فن بیان نحوه راهنمایی مسافران و پاسخگویی به نیازهای آنها در پست های نوروزی مستقر هستند .
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران دارای افزون بر شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار