مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از اعزام نیروهای امدادی در قالب طرح نوروزی امداد و نجات به جاده‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 15 March 2016

به گزارشخبرنگار مهر،بهرام غیبی بعد از ظهر سه‌شنبه در آغاز طرح نوروزی هلال احمر اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: طرح نوروزی امداد و نجات با مشارکت هزار و ۲۶۰ نفر- ساعت در محورهای مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

وی با تأکید به اینکه مسئولیت اصلی هلال‌احمر در عملیات امدادی، رهاسازی است، ادامه داد: اولین اقدام در حوزه برون‌شهری اعزام خودروهای مجهز به ست‌های نجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با بیان اینکه هلال‌احمر امدادرسانی اولیه، کمک‌های اولیه و رهاسازی مصدوم را بر عهده دارد، متذکر شد: تا زمانی که اورژانس درخواستی نداشته باشد وارد عمل نمی‌شویم.

به گفته غیبی برای امدادرسانی ۱۷ پایگاه در جاده‌های استان تجهیز شده که از این تعداد ۱۱ پایگاه ثابت است و شش پایگاه موقت بر اساس مقتضیات طرح دایر شده است.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در عملیات امداد و نجات تصریح کرد: علاوه بر این سه اکیپ بازرسی و ارزیابی حوزه‌ها به همراه ۹ دستگاه ست مستقر در طرح، ۲۰ آمبولانس و ۹ موتورسیکلت امدادی فعال خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان افزود: طرح نوروزی امداد و نجات به مدت ۲۰ روز در جاده‌های استان به گردشگران و مسافران ارائه خدمت خواهد کرد.

غیبی همچنین از آغاز به کار طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در داخل شهرها از ۲۶ اسفندماه خبر داد و تأکید کرد: به همین منظور ۱۵ ایستگاه، ۱۱ خیمه نماز و ۱۱ ایستگاه دوستدار کودک با مشارکت ۲۵۰ نفر فعال شده است.

وی همچنین به آغاز به کار طرح امداد هوایی از سه تا هشت فرودین ماه سال آینده اشاره کرد و گفت: علاوه بر این طرح‌های داوطلبان از جمله مروجین سلامت، طرح نیابت، فرشتگان رحمت و طرح داوطلب یار امداد اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی از سوانح و خطرات استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه‌سوری خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر همواره در راستای کاهش آسیب گام برمی‌دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار