رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام بر لزوم استفاده از سامانه های هوشمند به منظور کنترل ترافیک معابر شهری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 14 March 2016

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام بر لزوم استفاده از سامانه های هوشمند به منظور کنترل ترافیک معابر شهری تاکید کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ نورالله خادم روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: نصب دوربین های ثبت تخلف و پایش تصویری در تمامی میادین و تقاطع های شهری در کاهش تخلفات رانندگی موثر است.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال های اخیر 68 هزار دستگاه خودرو پلاک جدید در شهر ایلام شماره گذاری شده است و این تعداد خودرو برای شهری مثل که دارای معابر کم عرض هستند، زیاد و باعث افزایش بار ترافیکی است.
سرهنگ خادم تاکید کرد: در شهری مثل تهران به ازای هر هفت نفر یک خودرو وجود دارد ولی در ایلام به ازای هر سه نفر یک خودرو داریم بنابراین معابر و خیابان های این شهر به هیچ وجه جوابگوی این تعداد خودرو نیست.
وی در خصوص اجرای طرح های جدید ترافیکی در شهر ایلام گفت: اجرای این طرح ها براساس مصوبات شورای ترافیک استان ایلام به مرحله اجرا در آمده است.
وی با اشاره به برگزاری مستمر نشست های شورای ترافیک استان ایلام، خواستار استفاده هر چه بیشتر از آرا و نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه مدیریت شهری به منظور دستیابی به راهکارهای نوین کاهش بار ترافیکی در معابر و خیابان های مرکز این استان شد.
رئیس پلیس راهور ایلام یادآور شد: مدیریت شهری نیازمند فکر و فعالیت جمعی است و پلیس نیز به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک پیشنهادات خود را ارائه می دهد ولی تصمیمات نهایی در این شورا گرفته خواهد شد و پلیس نیز به عنوان مجری، تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر آنها بکار می گیرد.
سرهنگ خادم به اجرای طرح دو طرفه کردن برخی از خیابان های شهر ایلام اشاره کرد و افزود: بدون شک اجرای هر ایده ای در ابتدا با نقاط ضعف و قوت همراه است و به مرور زمان آثار و نتایج آن ظهور و بروز پیدا می کند ولی در طول مدت کوتاه اجرای این طرح شاهد دسترسی بهتر مردم به میدان 22 بهمن و تقسیم شدن بار ترافیکی در محدوده مرکزی شهر هستیم.
وی یادآور شد: هم اکنون اجرای این طرح در محدوده چهار راه سیدالشهدا (ع) تا چهار راه مقاومت نیز در دست اقدام است که امیدواریم در این محدوده نیز آثار مثبتی به دنبال داشته باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام در خصوص وجود ترافیک در مرکز شهر تاکید کرد: قرار گرفتن مجتمع های اداری و پزشکی در هسته مرکزی شهر ایلام نیز بر افزایش بار ترافیکی این محدوده تاثیر بسزایی گذاشته و بدون شک با انتقال این مراکز شاهد کاهش حجم ترافیک خواهیم بود.
وی سپس از آغاز اعمال نرخ های جدید جرایم راهنمایی و رانندگی از 25 اسفند برابر با مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه جرایم رانندگی از 60 تا 100 درصد افزایش یافته که در این میان تخلفاتی همچون سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و عبور از چراغ قرمز 100 درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس راهور ایلام محروم سازی راننده متخلف از رانندگی را از مهمترین راهکارهای بازدارنده در کاهش تخلفات و اصلاح رفتارهای رانندگان برشمرد که امروز در بیشتر کشورها اجرا می شود و در رویکرد جدید پلیس راهور نیز این رویه بطور جدی دنبال شده است.
سرهنگ خادم در خصوص طرح نوروزی پلیس هم اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راهور نیز از 25 اسفند آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین ادامه می یابد و در نخستین روز رژه موتوری پلیس در میدان ارغوان شهر ایلام برگزار خواهد شد.
وی افزود: خیابان آیت الله طالقانی (ره) نیز از شب گذشته به منظور جلوگیری از بروز ترافیک و فعالیت بیشتر دست فروشان در ایام منتهی به پایان سال مسدود شده است و امیدواریم با همکاری عموم مردم و رانندگان شاهد ترافیک روان تری در معابر شهری در روزهای پایانی سال باشیم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار