رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: مبالغ جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف از 25 اسفندماه اعمال می‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 12 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رحیم آقامحمدی صبح امروز در مراسم آغازین رزمایش ترافیکی نوروز 95 در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تصویب مبالغ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی در استان اردبیل قرار است پلیس از 25 اسفندماه این جرایم را اعمال کند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: البته هدف پلیس از جریمه کردن افزایش منابع درآمدی نیست بلکه هدف کاهش تخلفات است تا زمینه‌ای فراهم آید که همه به قوانین پایبند بوده و به آن احترام بگذارند.

وی با یادآوری اینکه به نسبت سال گذشته تعداد تصادفات درون شهری در استان اردبیل به ویژه در مرکز استان افزایش یافته است افزود: 60 درصد متوفیان تصادفات درون شهری را عابران پیاده و آن هم گروه سنی سالخورده تشکیل می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با اشاره به هشدارهای مکرر پلیس راهور و طرح مسائل در شورای ترافیک در باب بروز تصادفات و حوادث رانندگی ادامه داد: متاسفانه تاکنون خروجی مثبت و مشخصی را از این طرح مسائل و مشکلات شاهد نبودیم.

آقامحمدی با یادآوری اینکه اکثر متوفیان را گروه‌های سنی بالای 50 سال و سالخوردگان تشکیل می‌دهد افزود: در حالی که میانگین کشوری تصادفات درون شهری 22 درصد است در تهران 40 درصد و این رقم در استان اردبیل 60 درصد است که یک آمار بالایی را نشان می‌دهد.

وی ضرورت راه‌اندازی مانیتورینگ شهری و احداث گذرگاه‌های عابران پیاده را یادآور شد و افزود: هر چند برخی‌ها معتقدند که وجود سرعت‌گیرهای متعدد در درون شهر مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما نگاه پلیس راهور به این سرعت‌گیرها نگاه کاستن از سرعت برای تردد عابران پیاده است که قطعا به کاهش تصادفات درون شهری منجر می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه پلیس از تردد خودروهای بدون پلاک جلوگیری می‌کند افزود: با افزایش ساعات کار مراکز شماره‌گذاری امیدواریم صاحبان خودروهای جدید و یا مورد معامله قرار گرفته بتوانند پلاک‌های خود را تعویض کنند.

آقامحمدی از اعمال مبالغ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی از 25 اسفندماه در استان خبر داد و افزود: هدف از این افزایش مبالغ جریمه کسب درآمد برای پلیس نیست بلکه کاهش تخلفات است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وی در پایان سخنان خود از صاحبان خودروها خواست تا قبل از انجام سفرهای نوروزی از رقم جرایم تخلفات رانندگی خود مطلع باشند و پرینتی از خلافی خود گرفته تا در هنگام سفر با مشکلی روبه‌رو نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار