فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: 80 درصد فوت راکبان موتورسیکلت ها در هنگام تصادف های رانندگی بخاطر ضربه مغزی است.
کد خبر: ۱۹۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 10 March 2016

فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: 80 درصد فوت راکبان موتورسیکلت ها در هنگام تصادف های رانندگی بخاطر ضربه مغزی است.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری در افتتاحیه طرح های مشترک ایمن سازی پلیس راه و سازمان حمل و نقل جاده ای استان ایلام اظهار کرد: بیش از 60 درصد کشته شدگان در حوادث موتورسیکلت ها زیر 30 سال سن دارند.
وی با اشاره به اینکه ضربه مغزی عامل 80 درصد از فوت موتوسیکلت سوران است، افزود: معلول شدن در اثر تصادف با موتورسیکلت چیزی کمتر از مرگ نیست، برخلاف خودروها در تصادف موتور این انسان ها هستند که تصادف می کنند و در معرض صدمات مغزی و شکستگی سایر اعضای بدن هستند.
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: کلاه ایمنی تنها وسیله دفاعی بدن موتورسواران در مقابل صدمات است که البته می توان استفاده از زانوبند و تجهیزات دیگر را به آن اضافه کرد.
سرهنگ ناصری به والدین جوانان و نوجوانان توصیه کرد مواظب سرمایه های عمر خود در مقابل خطر بالقوه موتورسیکلت باشند چون بسیار بهتر و موثر است اگر کنترل و نظارت بر رفتار ترافیکی موتورسواران از داخل خانواده ها شروع شود.
وی با اشاره به اجرا در آمدن بالغ بر 20 طرح ایمن سازی در راه های مواصلاتی در اقصی نقاط این استان از ابتدای اسفند امسال یادآور شد: بار فرهنگی این طرح ها بیشتر مدنظر اجراکنندگان بوده که مخاطب این فرهنگ سازی اغلب ساکنان روستاهای جاده ای، کشاورزان، دامداران، و رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی است.

*** همیاران پلیس ، پیشتازان زنجیره آموزش و فرهنگ سازی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از همیاران پلیس به عنوان پیشتازان زنجیره آموزش و فرهنگ سازی در جامعه یاد کرد.
سرهنگ نوراله خادم نیز در آیین آماده باش همیاران پلیس در طرح نوروزی 95 که همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار شد، هدف از اجرای این طرح را فعال سازی همیاران پلیس در نوروز 95 عنوان کرد.
وی افزود: دانش آموزان که نقش آفرینان علم و ادب این سرزمین هستند و در آستانه سال جدید همیاران پلیس انتخاب و 100حکم و کارت همیار پلیس به آنان اعطا شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام اظهار کرد: مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان اصلی ترین رکن اساسی و چرخه ترافیک جهت بهبود وضعیت حمل و نقل کشور در جنبه مختلف مد نظر می باشد و همکاری آموزش و پرورش با پلیس در این خصوص اثرگذار است.
سرهنگ خادم به نقش همیاران پلیس به عنوان پیشتازان فرهنگی در زنجیره آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: معلمان و مدیران به عنوان فرهنگ یاران ترافیک وارد عمل شده و روند تکاملی طرح همیاران پلیس جامه عمل پوشیده و با ظرفیت ایجاد شده در استقرار نظم و انضباط اجتماعی نقش آفرینی می کند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار