بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 نفر از مردم این شهرستان به بیماری سالک مبتلا شده اند.
کد خبر: ۱۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 09 March 2016
بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 نفر از مردم این شهرستان به بیماری سالک مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله فتاحی روز چهارشنبه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا به منظور آشنایی با راههای مقابله با بیماری سالک افزود: در راستای ریشه کنی و کنترل این بیماری در روستاهای هدف شهرستان، امسال اقدامات موثری صورت گرفته که نتیجه آن کاهش 55 درصدی موارد ابتلای افراد به بیماری سالک در مقایسه با سال گذشته است.
وی شمار مبتلایان به بیماری سالک را در سال گذشته 35 نفر اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیماری سالک با شروع فصل گرما و از اوائل اردیبهشت ماه با فعالیت پشه ناقل آن در برخی کانون های روستایی مشاهده می شود براین اساس انجام اقدامات پیشگیرانه و مناسب برای مبارزه با این بیماری در دست انجام است.

فتاحی اظهار کرد: کنترل و ریشه کنی این بیماری نیازمند کار بنیادی با همکاری جهاد کشاورزی و هم افزایی دیگر دستگاههای اجرایی و همچنین انجام اقدامات موثر در بحث آموزش و درمان است.

بخشدار مرکزی قصرشیرین افزود: سمپاشی محل نگهداری دام ها، اتلاف سگ های ولگرد، جلوگیری از انباشت نخاله های ساختمانی و از بین بردن منبع آلودگی و عامل اصلی انتقال بیماری سالک در روستاها از راه های مقابله با این بیماری و ریشه کنی آن محسوب می شود.

وی اضافه کرد: قصرشیرین با داشتن آب و هوایی گرم و با فرارسیدن رسیدن فصل گرما، محیط مناسبی برای عامل انتقال بیماری سالک است لذا مسائل بهداشتی باید با اهمیت بیشتری لحاظ شود و در این راه باید آموزش های لازم به روستاییان برای پیشگیری از این بیماری انجام شود.

سالک یا لیشمانیوز شایع ترین نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می شود.

بیماری سالک که نوع خشک آن هم اکنون شیوع پیدا کرده با زخم تاول شکل و بدون درد همراه است که با توجه به درمان بسیار سخت آن رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با آن است.

بخش مرکزی قصرشیرین با 25 روستا بیش از 25 درصد جمعیت 27 هزار نفری این شهرستان را تشکیل می دهد.

شهرستان قصرشیرین با جمعیت بیش از 27 هزار نفر در غرب استان کرمانشاه دارای 2 بخش سومار- نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است ضمن اینکه 17 روستای آن دارای دهیاری می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار