کد خبر: ۱۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 08 March 2016


مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گفت: برخی مداخله های اجتماعی نه تنها کاهش مشکلات را به همراه نداشته، بلکه نتایج منفی نیز به همراه آورده است.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز سه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی مسئولان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان منطقه یک کشور، گفت: پیشگیری و اقدامات مشابه نیازمند بررسی علمی و کارشناسانه است.

وی بیان کرد: برخی اوقات ورود نکردن به موضوعات اجتماعی اثربخش تر از ورود کردن به آن مسایل است و باید با آگاهی اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه اعتیاد اصلی ترین معضل جوانان است و مقام معظم رهبری حل ریشه ای موضوع را یک عامل مهم در کاهش ناهنجاری ها عنوان کرده اند ، افزود: 46 درصد پرونده های کیفری قوه قضاییه در سال 94 مربوط به موضوع اعتیاد است واین واقعیت نشان می دهد با جدیت بیشتری باید مسایل را ریشه یابی نمود.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: اجرای برنامه های مشترک میان دستگاه های در حوزه اجتماعی و جوانان می تواند راهگشا باشد. باید تلاش متولیان را ستود اما بهتر است آگاهی بخشی را به سمت و سوی مدارس برده و موضوعات مربوط به ازدواج و آسیب های اجتماعی را ریشه ای تر دنبال کنیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز نیز در این نشست گفت: هرچقدر در حوزه تصمیم گیری وحدت داشته باشیم اما در موقع اجرا با پراکندگی روبرو شویم نمی توانیم تاثیر درستی بر روی معضلات بگذاریم.

حمیدرضا عسگری مورودی با بیان این که حرکت باید به سمت تعامل سازنده و جمعی باشد ، یادآور شد: استان البرز نوپا است و با پدیده های طلاق و اعتیاد به طور جدی روبرو است.

عسگری با تاکید بر اجرای درست برنامه ها و رعایت تمام اقدامات منتهی به موفقیت برای هر برنامه ای گفت: در حوزه ازدواج و طلاق شاهد اجرای طرح تدبیر زندگی در استان البرز بودیم که خروجی این برنامه کاهش 8 درصدی طلاق را در البرز بود.

وی خاطرنشان کرد: طلاق و اعتیاد ریشه در مباحث فرهنگی دارند و باید از سنین پایه در جهت کاهش معضلات اجتماعی گام برداشت.

اولین نشست هم اندیشی مسئولان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان منطقه یک کشور (استان های البرز، تهران، گیلان، گلستان، مازندران، قم، قزوین و سمنان) از صبح امروز در محل استانداری البرز آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار