عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: لوایحی که امروز از سوی دولت برای مبارزه با زمین خواری ارائه شده است نیز برای مقابله با این امر کافی نیست.
کد خبر: ۱۹۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 08 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،عزت الله یوسفیان‌ملا گفت: قوانین كشور برای مقابله با پدیده زمین خواری مناسب نیست و این امر دست زمین خواران را به سوی زمین، كوه، دریا و دیگر منابع طبیعی كشور دراز نگه داشته است.

وی با اشاره به اینكه لوایح زیادی در دوره های مختلف مجلس شورا ی اسلامی برای مقابله با زمین خواری به تصویب رسیده است، تصریح كرد: در كشور 3 میلیون و 300 هزار هكتار زمین واگذار شده است، اما باید دید چه مقدار از این زمین ها صرف احداث بیمارستان و مدرسه و دیگر اماكن بهداشتی و رفاهی در كشور شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح طوبی فردی 120 هكتار زمین گرفته و از همین زمین به عنوان وثیقه استفاده كرده و وام دریافته كرده است و به جای ایجاد باغ و كاشت درخت برج ساخته و به فروش رسانده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: این فرد برای فرار از تخطی خود، قانون را با صدها نفر مواجه کرده است که صاحب خانه شده‌اند.

عضو ستاد مبازره با مفاسد اقتصادی افزود: باید در مجلس شورای اسلامی قوانینی تصویب شود كه بتواند در اسرع وقت اراضی را كه توسط زمین خواران تصرف شده خلع ید کرده و یا به قیمت روز به آنان فروخته شود.

وی با اعلام اینکه لوایحی که امروز از سوی دولت برای مبارزه با زمین خواری ارائه شده است نیز برای مقابله با این امر کافی نیست، تصریح کرد: در بسیاری از بی‌قانونی‌ها دست حامیان قدرتمندی در کار است که باید برای این امر تدبیری اندیشیده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار