تابناک بررسی می کند ؛
به گزارش تابناک گیلان، اظهارات پر از توهین که نه در شأن مجلس و نه جایگاه نمایندگی ملت است، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی، به‌‌ویژه در میان زنان نماینده فعلی مجلس و زنان منتخب مجلس دهم برانگیخته است.
کد خبر: ۱۹۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 07 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: چند روزی است که فایل تصویری اهانت نماینده ارومیه به نمایندگان مجلس و‌ به‌ویژه زنان نماینده در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش تابناک گیلان، اظهارات پر از توهین که نه در شأن مجلس و نه جایگاه نمایندگی ملت است، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی، به‌‌ویژه در میان زنان نماینده فعلی مجلس و زنان منتخب مجلس دهم برانگیخته است.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس در این‌ باره  گفت قصد داشته نسبت به اظهارات و توهین‌های این نماینده در صحن علنی مجلس تذکر دهد ولی با خواهش وی از این کار منصرف شده است.

وی همچنین تأکید کرد: بعضی افراد در مجلس سوگولی هستند و در قالب شوخی و جدی حرف‌هایی می‌زنند که با تساهل و تسامح با آنها رفتار می‌شود و به‌همین‌دلیل مجلس را به جوک‌خانه تبدیل کرده‌اند و کسی که از رادیو، اخبار پارلمان ایران را می‌شنود، فکر می‌کند در مجلس چه خبر است!



آقای قاضی‌پور به هر دلیلی در آن جمع جوگیر شده و باید از مردم عذرخواهی کند


غلامعلی جعفرزاده تصریح کرد: توهین به زنان در شأن یک نماینده نیست؛ آن هم زنانی که انقلاب، نظام، مجلس و همه‌چیزمان را مدیون ازخودگذشتگی آنها هستیم و کسی که دچار چنین خطایی شده و پشت تریبون چنین اظهارات نسنجیده‌ای را به زبان آورده، باید از مردم عذرخواهی رسمی کند.

نماینده رشت در مجلس نهم و منتخب مردم در دور دهم تصریح کرد: رئیس مجلس طبق بند 11 ماده 24 باید از اول شأن مجلس را حفظ کند و بگوید و تذکر دهد که نمایندگان شأن و جایگاه مجلس را حفظ کنند؛ برای مثال اظهاراتی از این‌دست که «رئیس گلم شما مخالف امام‌حسین‌(ع) هستی» جملات سخیفی است و بعدها شاهد چنین گاف‌های بزرگی از‌سوی این افراد در مجلس هستیم و تصور می‌کنند با این لحن و ادبیات می‌توانند در جامعه و مجلس ظاهر شوند.






جعفرزاده با اشاره به اینکه البته در صحبت‌های آقای قاضی‌پور موارد امنیتی و جنگی نیز مطرح شده است، گفت: این اظهارات و اعترافات که درباره اسیران جنگی گفته، اصلا صحت ندارد و حرف‌های منطقی نیستند.

وی تأکید کرد: در آزادسازی خرمشهر 15 هزار نفر اسیر جنگی گرفتیم و با این اظهارات آقای قاضی‌پور می‌توانستیم همه آنها را بکشیم و جنگ را تمام کنیم ولی آموزه‌های دینی و اسلامی ما چنین اجازه‌ای به ما نداد. ما ایستادیم و از همه آن 15هزار اسیر جنگی پذیرایی کردیم و همین عامل موجب شد عملیات و پیشروی ما متوقف شود و جنگ طول بکشد، چون ما مسلمان بودیم!

این نماینده معتدل مجلس تصریح کرد: اگر آقای قاضی‌پور به هر دلیلی در آن جمع جوگیر شده است، باید رسما از مردم عذرخواهی کند، چون شنیده‌ام زنان نماینده مجلس دهم درصدد هستند اعتبارنامه ایشان را رد کنند.

اگر خانم‌های نماینده که تعدادشان هم کم نیست، بخواهند این کار را انجام دهند، قطعا بخش زیادی از مجلس با آنها همراهی خواهند کرد، به‌ویژه‌اینکه ایشان فقط از زنان ارومیه عذرخواهی کرده‌اند، بنابراین معتقدم این ادبیات جایگاهش درمجلس نیست.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: زبان آذری ادبیات بسیار فصیحی دارد و نباید کسی به هر دلیل پشت این زبان مخفی شود و از آن سوءاستفاده کرده و بحث را قومیتی کند، بنابراین به عنوان یک برادر و دوست از ایشان می‌خواهم هرچه زودتر از مردم و به‌ویژه نمایندگان زن مجلس رسما عذرخواهی کند.



این حرف‌ها به دور از انصاف و جفا در حق زنان است


همچنین مهرداد لاهوتی نیز دراین‌باره اظهار کرد: 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و تجربه نشان داده اگر به زنان مسئولیت داده شود، دو ویژگی دارند که کارها را بهتر از مردان انجام می‌دهند، یعنی به انجام امور حساس‌ترند و تاکنون در بین مدیران زن فساد مالی نداشته‌ایم، بنابراین باید تلاش کنیم در عرصه مدیریتی زنان سهم بیشتری داشته باشند.






نماینده لنگرود در مجلس در ادامه گفت: به نظرم آقای قاضی‌پور بدون اعتقاد قلبی چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است، چون این حرف‌ها به دور از انصاف و جفا در حق زنان است. وی تصریح کرد: این حرف‌ها جدی نیست و اصلا حرف خوبی نزده است و باید از مردم به‌ویژه خانم‌ها به خاطر حرف‌های نسنجیده‌اش عذرخواهی و دلجویی کند.

لاهوتی با تأکید بر اینکه این موضوع اصلا مسئله کوچکی نیست و اهمیت بالایی دارد، گفت: این اظهارات خطای بزرگی بود و معتقدم اصلا نباید آقای قاضی‌پور چنین خطایی می‌کرد و این اهانت‌ها را به زبان می‌آورد ولی چون ایشان اخلاق طنزگونه‌ای دارد، شاید شوخی کرده ولی در هر صورت باید به خاطر حرف‌هایی که زده از مردم و به‌ویژه خانم‌ها رسما عذرخواهی کند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار