کد خبر: ۱۹۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 07 March 2016
تابناک گیلان: نمایندگان مردم در خانه ملت با درخواست دو فوریت طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه،‌ 17 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با درخواست دو فوریت طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس با 38 رأی موافق، 92 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر مخالفت کردند.

گفتنی است در جریان بررسی طرح مذکور نصرالله پژمان فر به عنوان مخالف طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس با غیر کارشناسی خواندن این طرح گفت: این طرح دست مجلس را در بسیاری از مواقع بسته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از طراحان طرح مذکور اعلام انصراف کرده و امضای خود را پس گرفته‌اند، افزود: یکی از انتقادات وارده به این طرح در نظر گرفتن دو سال زمان برای انتخاب هیات رئیسه است در حالیکه ما امروز سالی یک مرتبه فرصت انتخاب افراد برتر و اعتماد مجدد به نماینده‌ها را داریم که این می تواند به عملکرد بهتر هیات رئیسه منجر شود.

وی ادامه داد: قانون در ارتباط با اعتبارنامه‌ها حقوقی را برای نماینده‌ها پیش بینی کرده اما متاسفانه دست همه در اعتبارنامه‌ها با اصلاح مذکور بسته خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به دیگر اشکال وارده به طرح مذکور گفت: در این طرح کمیسیون تلفیق بودجه با اعضایی از یک کمیسیون که در گذشته نیز به این منوال بوده است برگزیده می‌شود که این اشکالات بسیاری را منجر می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم یادآور شد: این طرح برای بررسی بیشتر و تجدید نظر باید به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

گفتنی است در ادامه بررسی طرح اصلاح برخی از مواد آئین نامه داخلی مجلس موسی غضنفرآبادی در موافقت با این طرح گفت: بنده به عنوان کسی که با کلیات این طرح موافقم خواهان دادن رأی مثبت از سوی همکاران به آن هستم تا در جزئیات با دقت بیشتری وارد بحث شویم.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حین بررسی جزئیات طرح مذکور می‌توان اشکالات مطرح شده از سوی همکاران را برطرف کرد، افزود: برخی ایرادات وارده به این طرح از سوی دوستان همچون بحث کمیسیون تلفیق حذف شده و در سایر موارد نوآوری‌هایی رخ داده که اگر آن‌ها را مدنظر قرار دهیم رهایی از مشکلات آئین نامه رخ خواهد داد.

گفتنی است مهرداد بائوج لاهوتی دیگر مخالف طرح مذکور با تاکید بر اینکه مطرح کردن این طرح در روزهای پایانی مجلس نهم شائبه دغدغه نمایندگان بعدی این مجلس برای تصویب اعتبارنامه‌هایش را به ذهن می‌رساند، گفت: بهتر است این اصلاح به زمان دیگری موکول و یا در چندین ماه قبل بررسی می‌شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای جلوگیری از شائبه‌های مطرح شده بهتر است بررسی این طرح به زمان دیگری موکول شود.

لازم به ذکر است محمدرضا پورابراهیمی موافق دیگر طرح مذکور با تاکید بر اینکه طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس یک سال و نیم در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در این طرح به موارد بسیاری اشاره شده اما گویا نه همکاران تنها برخی از مباحث آن را مطالعه کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه مدت زمان برای قانون برنامه یکی از موارد مندرج در طرح مذکور است، گفت: در طرح مذکور آمده است که دولت مکلف است تا پایان خردادماه نسبت به ارائه قانون برنامه اقدام کند که اگر این موضوع امروز رعایت شده بود به طور حتم دچار مشکل نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه خواسته ما از نمایندگان این است که به کلیات طرح مذکور رأی دهند، افزود: با تصویب کلیات این طرح ایرادات وارده در جزئیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است هفته گذشته نیز طرح اصلاح موادی از آئین نامه داخلی مجلس در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب نرسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار