رئیس جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به منظور توسعه جنگل، طرح «جنگل‌کاری چندمنظوره» به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار در شهرستان طارم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 05 March 2016
مجید معانی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان اظهار داشت: اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان طرح توسعه جنگل در مناطق مستعد با کاشت گونه‌هایی نظیر بادام کوهی، زالزالک، داغداغان و شیرخشت و سایر را در دستور کار قرار داده و چندین مورد را هم عملیاتی کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این به منظور توسعه جنگل، طرح «جنگل‌کاری چندمنظوره» به مساحت 6 هزار و 650 هکتار در شهرستان طارم اجرا می‌شود که تاکنون یک هزار و 200 هکتار از این طرح اجرا شده است.

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: در راستای توجه به توسعه جنگلکاری اقتصادی، افزایش سطح درآمد روستائیان و ساکنان مناطق جنگلی نیز مدنظر این اداره کل بوده به همین دلیل طرح «جنگل‌کاری چندمنظوره» در طارم را اجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرحهای مطالعاتی در حوزه زمین‌شناسی، اقلیم‌شناسی و تعیین سطح تاج پوشش در جنگلها برای اجرای پروژه «جنگل‌کاری چندمنظوره» در طارم با دقت انجام شده است.

معانی گفت: در توسعه و گسترش جنگلهای چند منظوره به طور یقین مشارکت مردم در کاشت گونه‌هایی نظیر بادام ، زالزالک، سماق و سایر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این اداره از سال 76 تا 88 ، 10 طرح «مدیریت منابع جنگلی» را به مساحت 42 هزار و 371 هکتار عملیاتی کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار