رییس شورای استان میسان عراق از قطعی شدن موضوع راه اندازی مرز رسمی چیلات در دهلران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 05 March 2016
رییس شورای استان میسان عراق از قطعی شدن موضوع راه اندازی مرز رسمی چیلات در دهلران خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،رییس شورای محلی استان میسان عراق در صدر هیئتی از مسئولین این استان عصر امروز به شهرستان دهلران سفر و با مسئولان شهرستان دهلران در خصوص مرز رسمی چیلات در دهلران به گفت و گو پرداختند.

براساس این گزارش؛ منذر رحیم رییس شورای محلی استان میسان عراق در حاشیه این سفر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به دیدار با استاندار ایلام و فرماندار دهلران اظهار کرد: مرز رسمی چیلات در دهلران فصل جدیدی از مناسبات اقتصادی، سیاسی تجاری بین دو استان میسان و ایلام به وجود خواهد آورد.

وی افزود: مرز رسمی چیلات در دهلران علاوه بر مبادلات بازرگانی و زیارتی می تواند نقش بسیار مهمی در جذب توریسم و رونق صنعت گردشگری در بین دو منطقه میسان و استان ایلام به ویژه شهرستان دهلران داشته باشد.

 رییس شورای محلی استان میسان عراق تصریح کرد: هدف ما نه تنها توسعه مرز و ایجاد بازارچه بلکه بدنبال توسعه مناسبات فرهنگی ، اقتصادی، تجاری و علمی هستیم.

وی گفت: دو طرف عراقی و ایرانی بر سر موضوع راه اندازی مرز رسمی چیلات در دهلران به اتفاق نظر رسیده ایم چرا که این نقطه بهترین مکان برای راه اندازی مرز رسمی به لحاظ داشتن زیرساخت های لازم می باشد.

منذر رحیم با اشاره با تمایل مسئولان استان ایلام برای ایجاد بازارچه مرزی در منطقه چم سری –شرهانی، عنوان کرد: ما نیز از راه اندازی این گذرگاه مرزی استقبال می کنیم و با توجه به امنیت بسیار عالی استان میسان بدون شک ایجاد این بازارچه در گسترش همکاری ها دوجانبه تاثیر بسزایی خواهد داشت./م



منبع:نسیم دهلران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار