رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: طرح «غنی‌سازی جنگلهای مخروبه» با کاشت گونه‌هایی نظیر «اٌرس» و «بنه» به سطح ۱۵۰ هکتار در استان زنجان اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۹۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 02 March 2016
مجید معانی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان با بیان اینکه نهالستان «کوشکن»، نهالستان دولتی و مادری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در 5 کیلومتری غرب شهرستان زنجان واقع شده است، اظهار داشت: این نهالستان دارای مساحت 45 هکتاری  بوده که در مجموع سطح مفید قابل کشت آن 22.2 هکتار در 27 قطعه است.

وی تصریح کرد: آب مورد نیاز نهالستان «کوشکن» توسط 2 حلقه چاه به عمق‎های60 و 100 متری هر کدام با دبی20 لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به افت سطح آبهای زیرزمینی ابراز کرد: در سال‌های اخیر به دلیل افت سطح آبهای زیر زمینی و بالا بودن املاح آب موجود 2 سال قبل اقدام به نصب فیلتراسیون و تبدیل سیستم آبیاری غرقابی به آبیاری تحت فشار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره جنگلکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر اساس وظایف خود طرح توسعه جنگل در مناطق مستعد با کشت گونه‌هایی نظیر بادام کوهی، زالزالک، داغداغان و شیرخشت را در دستور کار قرار داده است.

معانی گفت: در مدت 11 ماهه طرح «غنی‌سازی جنگلهای مخروبه» با کاشت گونه‌هایی نظیر «اٌرس» و «بنه» به سطح 150 هکتار در استان زنجان اجرایی شده است.

وی افزود: کاشت و تولید در نهالستان «کوشکن» با توجه به نیازهای اکولوژیکی گونه‌ها و قوه نامیه و سایر به روشهای تکثیر و تولید نهال با قلمه و تولید نهال با بذر که شامل تولید در عرصه و تولید گلدانی است انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار