مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 95 در استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 02 March 2016
مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه طرح نظارتی از سوی ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی، این طرح در استان زنجان طی دو مرحله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست از این طرح 16 اسفند ماه تا 29 اسفند ماه 1394 اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: مرحله دوم از یکم فروردین ماه 95 تا 14 فروردین ماه در استان زنجان اجرایی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه این طرح با نظارت تعزیرات حکومتی استان و در قالب گشت‌های مشترک سیار با حضور رؤسای شعب تعزیرات حکومتی استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پرونده‌های وارده به ویژه در زمینه تخلفات  گرانفروشی و بهداشتی خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ممیزی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به همشهریان و مسافران نوروزی، کشیک‌های ویژه در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل نیز در اداره کل و ادارات تابعه مستقر بوده و آماده دریافت شکایات مردمی به صورت حضوری است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ویژه نوروز بیان کرد: این طرح با همکاری وِِِیژه ارگان‌هایی از جمله خدمات سفر استان، استانداری، فرمانداری، ائمه جمعه، سازمان‌های صنعت معدن و تجارت، صدا وسیمای استان، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، استاندارد، اتاق اصناف و سایر نهادهای مسئول در امر تنظیم بازار اجرایی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: تمرکز توان عملیاتی ادارات کل اجرایی سازمان در حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ایام پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی،‌ حضور مؤثر در امر مبارزه با تخلفات، به ویژه گران فروشی برای برخورد قانونی با عوامل اخلال در نظم بازار نیز از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

ممیزی با بیان اینکه یکی از مهمترین جنبه‌های اجرای این طرح، اطلاع رسانی از اقدامات انجام گرفته به همشهریان است، اضافه کرد: این امر در فواصل زمانی متنوع، از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌های سطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح باید ادارات کل استانی قبل از آغاز طرح، با شرکت در جلسات ستاد تنظیم بازار، ستاد هماهنگی خدمات سفر نسبت به انجام هماهنگی‌های لازم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه  قبل از اجرای طرح باید تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های ذیربط منعقد شود، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی استان زنجان نسبت به این مهم، اقدامات لازم را در سال 94 پیش بینی و اجرا کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در همین راستا دو تفاهم نامه همکاری با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان منعقد و در زمینه مسائل منعقده، به صورت مستمر فعالیت‌های مشترکی انجام می‌‎شود.

ممیزی همچنین با بیان اینکه کار گروه سطح خدمات مسافری در استان تشکیل و جلسات با حضور اعضاء برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد اکیپ‌های کنترل نامحسوس با حضور عوامل پلیس راه، تعزیرات و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با هدف کنترل عملکرد مدیران فنی و خدمات ارائه شده به مسافران، رعایت نرخ مصوب و ... ، تقویت شده و بازدیدهای منسجمی را تا پایان طرح ستاد نوروزی به انجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا با شرکت‌ها یا رانندگان متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد، گفت: همچنین مقرر شده است با هماهنگی تعزیرات و اداره بهداشت استان، در ایام ستاد نوروزی از شرکت‌های مسافربری استان بازدید مشترک به عمل آید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه تقسیم بندی حوزه‌های رسیدگی در این طرح شامل گروه کالا و خدمات اعم از صنفی و غیر صنفی، گروه بهداشتی، درمانی و دارویی و گروه قاچاق کالا و ارز است، افزود: اماکن مورد نظارت که بیشتر مورد توجه همشهریان و مسافران بوده و در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار دارد، شرکت‌های مسافرتی اعم از هوایی، زمینی، دریایی و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه ها، اماکن زیارتی، زائرسراها، هتل‌ها و اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی شامل پلاژها در نواحی ساحلی است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستورا‌ن‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده‌ای، اغذیه فروشی‌ها، قنادی‌ها، مراکز توزیعی، انبارها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نمایشگاه‌های بهاره، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه‌های سوخت مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه‌ها، آمبولانس‌های خصوصی، امور بهداشتی نیز از دیگر مراکز مورد نظارت و بازرسی در این طرح است.

ممیزی ادامه داد: قانونمندی و رعایت حقوق مصرف کننده از سیاست‌های مورد نظر در اجرای طرح مذکور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار