با حضور معاون اجرایی رییس جمهور؛
معاون اجرایی رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان یزد، توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بومی استان را در توسعه و پیشرفت سطح استان یزد مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، معاون اجرایی رییس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان یزد، توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بومی استان را در توسعه و پیشرفت سطح استان یزد مورد تاکید قرار داد.

محمد شریعتمداری در این جلسه که روز یکشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و مسئولین استان یزد و مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی اعتباری برگزار شد، استان یزد را به لحاظ فرهنگی و تاریخی و موقعیت جغرافیایی ممتاز توصیف کرد و گفت: یزدی ها مردمانی سخت کوش و در عرصه کار ، سازندگی و جهاد، پیشتاز هستند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت استان یزد اظهار کرد: باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را در مسیر توسعه استان تقویت کنیم.

شریعتمداری بخش گردشگری را مهمترین پتانسیل برای توسعه استان یزد دانست و تصریح کرد: یزد از پتانسیل بی نظیری در عرصه گردشگری برخوردار است و ضرورت دارد سرمایه گذاری و توجه ویژه ای در این بخش انجام شود و این موضوع می تواند در روند توسعه استان شتاب ایجاد کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین توجه به مسایل زیست محیطی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوعات مربوط به مسایل زیست محیطی یزد باید ساماندهی شود و این موضوع نیز می تواند پتانسل خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه استان باشد.

مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور و رییس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت های برجسته استان در حوزه فرهنگی گفت: استان یزد در سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت های بالایی برخوردار است و مصمم هستیم با اتخاذ تصمیمات و ارایه تسهیلات مناسب از ظرفیت های هر سه بخش در روند توسعه بیش از پیش استان بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به توجه دولت به صنعت گردشگری و فعال کردن این بخش اظهار کرد: گردشگری می تواند بخش پیش ران در اقتصاد و توسعه باشد و از مهمترین برنامه هایی است که در برنامه ششم مورد توجه جدی دولت است.

به نقل از ایسنا، در ادامه جلسه استاندار یزد و برخی از مسئولین مربوطه گزارشی از وضعیت استان و برنامه های پیش بینی شده برای پیشرفت استان ارایه کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار