رئیس ستاد انتخابات ایلام گفت: 327 هزار و 24 نفر معادل بیش از 75 درصد واجدان شرط سنی رای این استان روز گذشته در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند .
کد خبر: ۱۸۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 27 February 2016
رئیس ستاد انتخابات ایلام گفت: 327 هزار و 24 نفر معادل بیش از 75 درصد واجدان شرط سنی رای این استان روز گذشته در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند .
به گزارش تابناک ایلام،
در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 31 نفر برای کسب 2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر برای یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره به رقابت پرداختند.
برای کسب یک کرسی استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز 2 نامزد رقابت کردند.
حسین کلانتری روز شنبه و پس از شمارش قطعی آرای مردم استان ایلام د در جمع خبرنگاران مجموع افراد واجد شرط سنی دراستان 590 هزار نفری ایلام را 434 هزار و 637 نفر عنوان کرد و افزود: مشارکت بالا و مناسب مردم در انتخابات هفتم اسفند (دیروز جمعه) بیانگر درک اهمیت موضوع انتخابات و جایگاه آن در بین اقشار مختلف مردم و بصیرت بالای آنها در این صحنه سیاسی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: در حوزه انتخابیه ایلام تعداد کل آرای ریخته شده به صندوق ها 221 هزار و 264 رای بوده که 216 هزار و 95 رای از مجموع کل آرا صحیح و مورد قبول بوده است.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه دهلران نیز کل آرای جمع آوری شده از صندوق های رای 105 هزار و 810 بوده که کل آرای صحیح 102 هزار و 492 رای بوده که بعد از تایید این آرا از سوی شورای نگهبان به عنوان نتیجه نهایی نتیجه نهایی انتخابات دیروز هفتم اسفند در این استان ثبت می شود.
وی میزان مشارکت اهالی استان ایلام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز چشمگیر توصیف کرد و گفت: از مجموع 323 هزار و 811 رای ریخته به صندوق ها مجموع آرای صحیح استان 218 هزار و 881 رای بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: براین اساس انتخاب و تعیین نهایی نمایندگان استان ایلام برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام برای هر سه کرسی حوزه های انتخابیه اصلی ایلام و دهلران به مرحله دوم موکول شده است.
وی با بیان اینکه در مقایسه با میانگین کشوری مردم استان ایلام در انتخابات هفتم اسفند حضوری چشمگیر و حماسی داشتند، از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات و نیز مردم استان برای برگزاری انتخاباتی سالم ، پرشور و شاداب قدردانی کرد.
کلانتری درعین حال متذکر شد: کسانی که به هر علت از روند برگزاری و رای گیری انتخابات اعتراض دارند طبق قانون بر اساس مدارک و شواهد اعتراض خود را به مراجع مرتبط قانونی اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار