معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حوادث رانندگی را یکی از علل اصلی مرگ و میر مردان عنوان کرد و افزود: مردان پنج برابر زنان قربانی حوادث ترافیکی می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 24 February 2016
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حوادث رانندگی را یکی از علل اصلی مرگ و میر مردان عنوان کرد و افزود: مردان پنج برابر زنان قربانی حوادث ترافیکی می‌شوند.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت هفته ملی "سلامت مردان" (اول تا هفتم اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هفته اول اسفندماه هر سال در تقویم سلامت کشور بعنوان هفته "سلامت مردان" نامگذاری شده، گفت: با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود، ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری و پیشگیری اولیه و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامت، از سال 1384 هفته اول اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته در جنس مذکر و در تمام سنین، مهم‌ترین علل سالهای از دست رفته عمر مردان حوادث عمدی و غیرعمدی تشخیص داده شده است.
شکیبا افزود: سایر مطالعات نیز نشان می‌دهد که در مردان بار ناشی از حوادث ترافیکی پنج برابر زنان، سقوط حدود سه برابر و اعتیاد به عنوان یک عامل خطر برای حوادث حدود 10 برابر زنان است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به نقش موثر حوادث ترافیکی در تهدید جان و سلامتی مردان، گفت: بر همین اساس شعار امسال هفته سلامت مردان " فرمان سلامتی در دست شماست" در نظر گرفته شده و عمده فعالیت‌ها بر روی آموزش‌ها در این زمینه متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: ما نیز عمده برنامه‌های خود را برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی در این زمینه قرار دادیم و برنامه‌هایی را با همکاری صدا و سیما برای افزایش آگاهی مردان نسبت به سلامت خویش اجرا کردیم و برنامه‌های آموزشی نیز در سطح شهرستانهای مختلف با همکاری مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار