مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول از دستگیری 6 نفر از قاچاقچیان آثار باستانی و تاریخی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 20 February 2016
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول از دستگیری 6 نفر از قاچاقچیان آثار باستانی و تاریخی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،نبی اله امین پرست بااعام این خبرگفت: این افراد بامداد امروز در حین حفاری در محوطه تاریخی کورگ از توابع این شهرستان دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: بدنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه افرادی در حال حفاری غیر مجاز در محوطه تاریخی کورگ هستند، با هماهنگی و همراهی پلیس، این شش نفر در یک عملیات غافلگیر کننده به دام پلیس افتادند.
امین پرست افزود: این افراد که بومی شهرستان چرداول هستند بدنبال بدست آوردن آثار باستانی بودند تا پس از کشف آنها را بصورت غیر قانونی از این محوطه تاریخی خارج کنند که با هوشیاری پلیس و نیروهای حفاظت میراث فرهنگی در اجرای این نقشه خود ناکام ماندند.
وی تاکید کرد: دستگیر شدگان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل انتظامی برای رسیدگی و صدور حکم به دادگستری شهرستان چرداول تحویل شدند.
وی با بیان اینکه 114 آثر باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، یادآور شد: محوطه باستانی کورگ در سال 85 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
امین پرست گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوران ساسانی و اشکانیان است و هم اکنون جزء آثار ملی است که از سوی میراث فرهنگی محافظت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار