رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: موزه علوم اردبیل در حالی در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت که در این موزه سعی شده است تا ابعادی از عظمت توسعه علوم در اردبیل به نمایش گذاشته شود.
کد خبر: ۱۸۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 17 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، گودرز صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه علوم اردبیل اظهار کرد: ما برای اینکه قدمت، تاریخ و عظمت علوم مختلف را در استان اردبیل به نمایش بگذاریم از چند سال پیش تصمیم گرفتیم تا موزه علوم را در فازهای مختلف راه‌اندازی کنیم که با تلاش همکاران زمینه این کار امروز فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عضویت هیئت امنای موزه‌های علمی کشور درآمده است، افزود: امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیون تومان در فاز نخست برای راه‌اندازی موزه علوم اردبیل بتوانیم در آینده شاهد گشایش بخش‌های دیگر این موزه باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: استان اردبیل با برپایی این موزه تلاش می‌کند تا نمایشی از اقتدار علمی و هویت واقعی خود را در توسعه علوم مختلف به نمایش بگذارد تا زمینه برای توسعه و ترویج برنامه‌های خلاقانه در این بخش فراهم آید.

صادقی با اشاره به آثار گردآوری شده در این موزه بیان کرد: بیش از 300 قطعه اشیای فنی و تجهیزات علمی و 500 قطعه اشیای دارای ارزش موزه‌ای از خارج از دانشگاه در این موزه گرد‌آوری شده است.

این مسئول ادامه داد: این موزه دارای 3 هزار جلد کتاب علمی، تاریخی و قدیمی بوده و سعی کردیم 2 هزار قطعه عکس، نقشه و اسناد قدیمی را در این مجموعه گردآوری کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم در بخش‌های دیگر توسعه می‌یابد، افزود: این موزه در چهار مجموعه تاریخ و افتخارات علمی، عکس‌ها و اسناد قدیمی، ارتباطات و فناوری‌ها و همچنین تجهیزات و امکانات قدیمی در حوزه ماشین‌های تحریر، چاپ، تجهیزات آزمایشگاهی و هواشناسی و ... در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

صادقی از راه‌اندازی دفتر توسعه فرهنگ آذربایجان و مرکز طب ورزشی استان خبر داد و عنوان کرد: در آینده نزدیک خانه فرهنگ و دانش در نمین و آکادمی ورزش در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار