معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری همدان گفت: همدان در صدور جواز کسب گوی سبقت را ربوده است.
کد خبر: ۱۸۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 20 February 2016

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری همدان گفت: همدان در صدور جواز کسب گوی سبقت را ربوده است.

به گزارش ایسنا، "سیدحسین معصوم‌زاده" در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان، در خصوص کسبه‌های بدون پروانه شهر اظهار کرد: بسیاری از مغازه‌ها در شهر همدان بدون پروانه کسب بوده و قابلیت تبدیل شدن به تجاری را دارند.

وی افزود: کسبه‌های بدون پروانه می‌توانند با تغییر کاربری واحد خود را تجاری کرده سپس در اقساط دو ساله عوارض حق بهره‌برداری را به جای خدمات سالانه پرداخت کنند.

معصوم‌زاده پیشنهاد کرد: یک‌سال به طور موقت صدور پروانه کسب متوقف شود تا مغازه‌های دارای پروانه عادی مجوز تجاری دریافت کنند.

شهرداری همدان نیز با اشاره به آمار بالای کسبه‌های بدون پروانه کسب در سطح شهر همدان اظهار کرد: تعدادی از این کسبه‌‌ها در خیابان‌های اصلی شهر قرار داشته و به راحتی می‌توانند کار خود را قانونمند کنند.

"سیدمصطفی رسولی" افزود: تمامی شرکت‌های خدمات‌رسان در قبال ارائه خدمات به کسبه حق و حقوق خود را دریافت می‌کنند، تنها کسی که حقوقش را نمی‌گیرد شهرداری است.

وی با بیان اینکه باید شهرداری از این کسبه‌ها تعرفه عوارض تجاری بگیرد نه مسکونی، تصریح کرد: انجام این امر اجباری است در غیر این صورت اعمال قانون کرده و همه را پلمب می‌کنیم تا تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: اگر این کسبه‌ها اذعان می‌کنند تغییر کاربری از مسکونی به تجاری و انجام قانونمند امور برایشان صرفه اقتصادی ندارد بهتر است تغییر شغل دهند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه تغییر کاربری محل کار همه کسبه‌ها از مسکونی به تجاری امکان‌پذیر نیست، گفت: این مساله در باب مسائل درآمد تایید می‌شود اما در سایر مسائل مدیریت شهری به ویژه مسائل مربوط به شهرسازی و ساماندهی مشاغل عملیاتی نیست چرا که این کار برهم خوردن سرانه‌ها، زیرپاگذاشتن طرح تفصیلی و لکه‌گذاری‌ها و برهم ریختن سیستم شهر را به دنبال دارد.

"محمد تبریزی" با تاکید بر اینکه اگر از تجاری غیرمجاز هزینه دریافت کنید و تغییر کاربری صورت گیرد کل سیستم شهر برهم می‌خورد، عنوان کرد: اگر در پروسه تغییر کاربری بیفتیم سلسله‌ای است که دیگر تمامی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه دریافت 30 درصد عوارض از کسبه‌های بدون پروانه تصویب می‌شود، گفت: شهرداری باید برای تغییر کاربری به این کسبه‌ها اخطاریه دهد و خیلی با آنها مماشات نکند چرا که این امر در بسیاری از مواقع باعث ویرانی شهر می‌شود.

"علی‌اکبر نظری" با اشاره به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در خصوص پلمب واحدهای تجاری غیرمجاز، تصریح کرد: شهرداری نباید در مقابل اعمال قانون کوتاه بیاید به طوریکه وقتی سستی می‌کنید و اجازه ساخت می‌دهید خود متهم جلوه می‌کنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار