امام جمعه اردبیل:
آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تفاهم نامه بدست آمده در مذاکرات هسته ای دارای نکات مثبت بزرگی است گفت:در حالت کلی تفاهم به شرط اینکه طرف مقابل به تعدات خود عمل کند و بندهای اختلافی شفاف شود مطلوب است.
کد خبر: ۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲ 03 April 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه امروز (14 فروردین ماه) رسمیت و مشروعیت یافتن فعالیت هسته ای ایران را از نکات مثبت تفاهم هسته ای دانست.

به گزارش تابناک اردبیل، آیت اله سید حسن عاملی با اشاره به اینکه این تفاهم نکات مثیت بزرگی دارد گفت: برداشته شدن تحریم ها، دستیابی ایران به دانش و بنیه هسته ای، رهایی از تبعات توهم غرب در خصوص حرکت ایران به سوی تسلیحات هسته ای و رهایی از اهداف شوم فرسایشی کردن مذاکرات از آن جمله است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در این باره از هیات مذاکره کننده که با قاطعیت و درایت تمام از منافع ملی کشور دفاع کردند باید تشکر کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقاط هشدارآمیز در این تفاهم گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای تعدات ایران حکم قرار داده اند که بسیار خطرناک است چون آژانس به هیچ وجه استقلال ندارد.

ایت اله عاملی به الفاظ دو پهلو در تفاهم نامه نیز اشاره کرد و گفت: این مورد ممکن است بهانه ای برای آن ها شود تا از تعهدات خود فرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مغایرت بیانیه کاخ سفید با مفاد تفاهم نامه افزود: سخنرانی دیروز اوباما و امروز وزیر خارجه آمریکا که به توان موشکی ایران اشاره کرده اند و از باقی ماندن تحریم های مربوط به آن سخن گفته اند هشدار دیگری است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه اردبیل افزود: بنیه دفاعی کشور اصلی ترین خط قرمز ماست که کسی حق ورود به آن را ندارد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به قبول پروتکل الحاقی توسط ایران گفت: طبق بیانیه کاخ سفید این امر الزامی است و نه داوطلبانه که بازرسی نامحدود بیگانگان را بر کشور تحمیل می کند.

آیت اله عاملی افزود: در حالت کلی تفاهم به شرط اینکه طرف مقابل به تعدات خود عمل کند و بندهای اختلافی شفاف شود مطلوب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار