استاندار یزد با اشاره به مشکلات موجود واحدهای صنعتی و تولید استان گفت: دستگاه‌ها در حد اختیارات خود و در چارچوب قوانین برای حفظ اشتغال کمک کنند.
کد خبر: ۱۸۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 15 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در هجدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تبریک به مناسبت زادروز میلاد زینب‌کبری(س) اظهار داشت: در شرایطی هستیم که ناشی از تصمیمات نادرست گذشته به وجود آمده و میان دوراهی قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در گذشته زمانی که تسهیلات را از بانک دریافت می‌کردیم خرسند و خوشحال بودیم اما امروز برای بازپرداخت ان دچار مشکل شده و نارحتیم و انتظار داریم دیگران برای ما کاری انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان مسئولان استان در دستگاه‌های مختلف با توجه به وضعیت و شرایط موجود چاره‌ای جز همراهی و مساعدت نداریم چراکه با سرمایه‌گذاری و تعداد زیادی از کارگران روبرو هستیم که امرار معاششان از این مسیر است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر نیز قوانین و مقررات ما انعطاف‌پذیری ندارند و دستگاه‌های ما نیز نمی‌توانند خارج از مقررات عمل کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه اگر انعطاف‌پذیری در برابر قوانین داشته باشیم انحراف از قانون تلقی می شود و در مقابل دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیریم و باید پاسخگو باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم این شرایط را به گونه‌ای پشت سر بگذاریم و برای سرمایه‌گذاری‌های آینده با بررسی همه جوانب اقدام کنیم تا مشکلات این چنینی را برای آیندگان به جای نگذاریم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه تشکیل جلسات امروز و انبوه مشکلات واحدهای صنعتی به تصمیمات نادرست و نپخته گذشته بر می‌گردد اذعان داشت: صنایع باید متناسب با شرایط استان استقرار یابند و سرمایه‌گذاری‌ها با دقت باشد.

وی افزود: با جامع‌نگری و آینده‌نگری نسبت به ایجاد صنایع و صدور مجوزها اقدام شود و بر اساس بازار کار و نیاز متقاضی باشد نه اینکه فقط دلخوش باشیم که سرمایه‌گذاری شده و از کار مستمر و پایدار دور شویم.

استاندار یزد افزود: اگر در گذشته از روی احساس و یا فشار برخی مسئولان این تصمیم‌گیری‌ها نشده بود و بی حساب و کتاب کار انجام نگرفته بود، امروز اینگونه مردم درگیر مشکلات نبودند و واحدهای تولیدی استان نباید دچار مشکلات متعدد باشند.

وی با تاکید بر انجام کار و اقدام مبتنی بر تفکر و عقلانیت تصریح کرد: حتی تشکیل این کارگروه‌ها و نشست‌ها و کمیته‌ها نیز مشکلی حل نخواهد کرد و فقط مشکلات موجود را به تعویق خواهد انداخت.

میرمحمدی بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که برای واحدها به وجود آمده، عمده این واحدها به دلیل نبود بازار به مشکل برخورده لذا لازم است برای بازار فروش تلاش کرد و در زمینه بازاریابی فعال شد.

وی با اشاره به نقش مهم فعالیت واحدهای تولیدی در رشد و توسعه اقتصادی استان گفت: اگر امروز جلوی مشکلات را نگیریم و به آن توجهی نداشته باشیم قطعا در آینده نیز مشکلات جدی‌تری خواهیم داشت.

استاندار یزد با تقدیر از تلاش‌های مدیران اجرایی در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان بیان داشت: باید این دقت نظر را داشته باشیم که آینده‌نگری کنیم و با دیدگاهی که به آینده وجود دارد بر اساس طرح آمایش سرزمین و بهره‌گیری از نظرات مشاوران و کارشناسان خبره نسبت به سرمایه‌گذاری یا ایجاد صنعت در استان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: صرف توجه به تولید و داشتن صنعت در استان کفایت نمی‌کند بلکه باید همراه با تولید یک دید بازرگانی هم وجود داشته باشد.

استاندار یزد همچنین خطاب به مدیرکل امور مالیاتی استان پیرامون مشکلات مالیاتی و بدهی واحدها به این دستگاه گفت: مشکلات و موانع قانونی را به صورت مکتوب به وزارتخانه اطلاع‌رسانی کنید تا با اصلاح مواد قانونی در رفع مشکلات موجود کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار