استاندار ایلام :استان ایلام در راستای برگزاری انتخاباتی ، سالم و پر شور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از آمادگی 100درصدی خبر داد
کد خبر: ۱۸۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 14 February 2016
استاندار ایلام :استان ایلام در راستای برگزاری انتخاباتی ، سالم و پر شور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از آمادگی 100درصدی خبر داد

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی استانداری ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در سی و پنجمین نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: آمادگی 100درصدی استان ایلام برای برگزاری انتخابات پیشه رو مجلش شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری که به بهترین نحو  ممکن،در کمال امنبت ونیز از لحاظ ایجاد فضای رقابتی، سالم ومطلوب و با حضور حداکثری مردم برگزار شود

وی بر فراهم نمودن زیرساخت های مخابراتی، کنترل دقیق و پیگیری مستمر مدیران و مسئولان مربوطه برای اجرای هر چه با شکوه تر انتخابات تاکید کرد.

استاندار ایلام خواستار برگزاری شورای اداری استان قبل از رزمایش انتخابات شد و افزود: همه دستگاه های اجرایی بر اساس ماده 11 موظفند تا امکانات خود را در اختیار فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات قرار دهند تا بستر لازم جهت برگزاری با شکوه انتخابات فراهم شود.

وی تاکید کرد: همه ما در تلاشیم تا انتخابات به بهترین شکل ممکن در کمال امنیت، سلامت و فضایی رقابتی و با حضور حداکثری مردم برگزار شود. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: وضعیت انتخابات در استان بسیار مطلوب است و با پیگیری های انجام شده مسئولان مربوطه بیش از هشت هزار نفر در حوزه اجرا و نظارت انتخابات فعالیت دارند که با احتساب هیات های اجرایی و بازرسان این تعداد به 11 هزار نفر می رسد.

حسین کلانتری اظهار کرد: همه اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، بازرسان و هیات های نظارت همزمان با سراسر کشور در 531 شعبه اخذ رای و 1062 صندوق کار پیگیری و اجرای انتخابات را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه فضای پیش روی انتخابات چشم انداز روشنی دارد، وظایف به بهترین نحو انجام شده در حال پیگیری است، افزود: تاکنون 35 جلسه ستاد انتخابات استان با 215 مصوبه که 80 درصد آنها اجرایی و 20 درصد مابقی در دست اجراست، برگزار شده است.


رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه 27 بهمن لیست نهایی نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص و از 29 بهمن به مدت یک هفته تبلیغات آنها شروع می شود به مردم توصیه کرد تا اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را تنها از طریق صدا وسیما و خبرگزاری های رسمی پیگیری کنند.

استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در قالب دو حوزه انتخابیه ایلام (دو نفر) و دهلران (یک نفر) است و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

برای بدست آوردن این سه کرسی 35 نفر در حوزه انتخابیه ایلام و 10 نفر در حوزه انتخابیه دهلران از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار