مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد از راه‌اندازی کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در همه شهرستان‌های این استان برای رفاه حال کشاورزان و روستاییان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 10 February 2016

حسن ابراهیمی، در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 89 هزار و 900 نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، اظهار داشت: تنها 18 هزار نفر در این صندوق عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیمه از بیمه‌های اختیاری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 20 درصد جمعیت مشمول این بیمه در استان یزد به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد یادآور شد: 772 نفر نیز در حال حاضر مستمری فوتی و از کارافتادگی از این صندوق دریافت می‌کنند.

به گزارش تابناک یزد،ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر روستاییان و کشاورزان دسترسی خوبی به کارگزاری‌های این صندوق ندارند و گاه ناچارند مسافت چند صد کیلومتری را تا یزد برای انجام امور خود طی کنند، اظهار داشت: تا پایان سال جاری، دفاتر کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در همه شهرستان‌های استان یزد به منظور رفاه حال بیمه‌شدگان راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین به برشمردن مشکلات این صندوق پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما، ناشناخته ماندن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است به نحوی که حتی بسیاری از مسئولان نیز از وجود این صندوق بی‌اطلاع هستند و جامعه هدف نیز در جریان وجود این بیمه قرار ندارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات روستاییان و عشایر، نداشتن امنیت شغلی و اقتصادی است، تاکید کرد: اگر این بیمه به مردم روستاها، کشاورزان و عشایر معرفی شود، به طور قطع می‌توانیم تا حد قابل توجهی از مهاجرت روستاییان و تخلیه روستاها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های این صندوق در روستاها در ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: از این فرصت برای معرفی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار