مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در همه شاخص‌ها رشد داشته است، گفت: آینده خوبی را برای آموزش و پرورش استان می‌بینیم.
کد خبر: ۱۷۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 08 February 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در همه شاخص‌ها رشد داشته است، گفت: آینده خوبی را برای آموزش و پرورش استان می‌بینیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سلیمان محبی در مراسم افتتاح پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه که امروز (19 بهمن) برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب دانایی دانست و گفت: گواه این مدعا آمار بالای دانش آموزان و دانشجویان دختر در مدارس و دانشگاه‌های کشور است.

محبی با بیان اینکه در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حداکثر 15 درصد دانشجویان دانشگاه‌ ها را دختران تشکیل می‌دادند، گفت: امروزه 60 درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور دختر هستند و تعداد دانش‌آموزان دختر با تعداد دانش‌آموزان پسر برابری می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌های اول انقلاب نزدیک به 60 درصد جمعیت کشور بی‌سواد بودند، گفت: فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی نشان از جایگاه علم و دانش در انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پوشش تحصیلی استان در مقطع ابتدایی رقم 99.8 درصد است.

محبی اشاره ای هم به مدارس در حال ساخت استان داشت و با بیان اینکه کار ساخت دو مدرسه تدبیر و مطهره شهر کرمانشاه نیز به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری هستند، گفت: چندین پروژه دیگر نیز در حال تکمیل است که در سفر هیئت دولت به استان در اردیبهشت ماه افتتاح خواهند شد.

وی سپس با بیان اینکه نخستین آزمایشگاه نانوفناوری استان کرمانشاه در سال گذشته افتتاح شد، گفت: در حال حاضر تعداد آزمایشگاه‌های نانوفناوری استان به سه آزمایشگاه رسیده است، ضمن اینکه پیگیر راه اندازی آزمایشگاه نانو فناوری شهرستان اسلام آبادغرب نیز هستیم.

محبی در ادامه تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان را 12 پژوهش‌سرا دانست و گفت: در سال 92 کرمانشاه تنها دو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشت. ضمن اینکه تعداد دارالقرآن‌های استان نیز از دو مورد به 18 مورد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی کنکور گفت: تلاش کردیم با نشان دادن جایگاه کنکور استان به مسئولان کشوری و استانی مانع از ضایع شدن حق دانش آموزان استان شویم، ضمن اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم رتبه امتحانات نهایی استان را در کشور چهار پله رشد دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در همه شاخص‌ها رشد داشته است، گفت: جای رشد زیادی در این بخش داریم و آینده خوبی را برای آموزش و پرورش استان می‌بینم.

وی اشاره‌ای هم به نامگذاری مدرسه افتتاح شده به نام محمدجواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی داشت و ابراز امیدواری کرد: این نامگذاری سرآغازی برای اینگونه اقدامات فرهنگی در استان باشد.

 محبی استان کرمانشاه را یک استان فرهنگی خواند و گفت: استان کرمانشاه نخبگان فرهنگی زیادی دارد که امیدواریم نامگذاری این مدرسه به نام این شاعر فتح بابی برای اقدامات اینگونه فرهنگی در استان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار