در هفته گذشته اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان ایلام با بهره گیری از شرایط طبیعی استان زمینه ساز برگزاری مسابقه خودورهای قدرتی باحضور شرکت کنندگانی از استانهای غرب کشور شد که برگزاری موفق واستقبال خوب ازاین مسابقه هیجانی می تواند نقطه آغازی برای استفاده مطلوب از این ظرفیتها باشد.
کد خبر: ۱۷۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 08 February 2016
استان ایلام بدلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی زاگرس ،با دارابودن شرایط طبیعی بکر ومنحصر بفردش یکی از معدود استانهای کشور است که از مواهب چندگانه کوه ودشت ورودخانه وجنگل برخورداراست .

به گزارش تابناک ایلام ،طبیعت چهار فصل وبکر  استان ایلام  شرایطی را رقم زده است که می تواند در هر چهار فصل سال پذیرای گردشگرانی از نقاط مختلف کشور وحتی جهان باشد بنحویکه از نظر اقتصادی نیز توسعه ورونق این استان را بدنبال داشته باشد این درحالیست که تاکنون  زمینه بالفعل شدن این پتانسیل عظیم فراهم نشده است.

مسئولان فرهنگی وحوزه گردشگری استان می توانند با کار بیشتر برروی مولفه های  تبلیغات واطلاع رسانی مطلوب ، بهسازی وتوسعه زیرساختهای ارتباطی ، کنترل مسائل ترافیکی وزیرساختهای رفاهی واسکان واستفاده از این ظرفیت در راستای فعال نمودن سایر زمینه های گردشگری ،میهمانان وگردشگران را برای حضور در استان ترغیب نمایند.
در هفته گذشته اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان ایلام با بهره گیری از شرایط طبیعی استان زمینه ساز برگزاری مسابقه خودورهای قدرتی باحضور شرکت کنندگانی از استانهای غرب کشور شد که برگزاری موفق واستقبال خوب ازاین مسابقه هیجانی می تواند نقطه آغازی برای استفاده مطلوب از این ظرفیتها باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دراین زمینه گفت: استان ایلام قابلیت و ظرفیت لازم برای توسعه طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه را دارد.

به گزارش تابناک ایلام، «عبدالمالک شنبه‌زاده» در حاشیه برگزاری نخستین مسابقه ماشین‌های قدرتی غرب کشور در ایلام درگفتگوبا ایسنا اظهار کرده بود: استان ایلام به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی زاگرس و برخورداری از جنگل‌های انبوه بلوط و همچنین وجود رودخانه‌های دایمی و فصلی فراوان، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه دارد.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور است، افزود: طبیعت بکر و منحصر بفرد آن دنیایی از هیجان را در مقابل چشمان گردشگران می‌گشاید و خاطره‌ای زیبا و فراموش نشدنی از سفر به این استان در ذهن آنها حک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه نخستین مسابقه ماشین‌های قدرتی غرب کشور با استقبال کم‌نظیر مردم استان برگزار شد، اضافه کرد: علاقمندی مردم به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، وظیفه مسئولان در توسعه و ایجاد فضاهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری را دو چندان می‌کند.

شنبه‌زاده ادامه داد: این مسابقه با حضور شرکت‌کنندگان استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، کردستان و لرستان در پیست طبیعی منطقه جنگی چغاسبز در دو بخش چهار سیلندر و شش سیلندر برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعلام فراخوان این مسابقه، 230 دستگاه ماشین قدرتی از استان‌های غرب کشور برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.
بی شک برنامه ریزی مطلوب وکارشناسانه برای بهره گیری از زمینه های طبیعی وگردشگری ایلام می تواند زمینه ساز اقتصاد جهانگردی وگردشگری دراستان بوده  ورونق اقتصادی وارتقای شاخص های توسعه ای استان را به دنبال داشته باشد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار