به نظر می رسد سال 94 را باید سال اوج گیری شناسایی و بستن کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه دانست زیرا آمار مراکز پلمپ شده در حال سبقت از مراکز قانونی است.
کد خبر: ۱۷۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 07 February 2016
به نظر می رسد سال 94 را باید سال اوج گیری شناسایی و بستن کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه دانست زیرا آمار مراکز پلمپ شده در حال سبقت از مراکز قانونی است.

علی شمشیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: از ابتدای امسال تاکنون 17 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد شناسایی و پلمپ شده و به تازگی هم چند کمپ غیرمجاز دیگر شناسایی شده و در دستور برخورد قرار گرفته است.

به گفته وی، وظیفه شناسایی و برخورد با کمپ های غیرمجاز بر عهده فرمانداری و معاونت اطلاعات نیروی انتظامی است اما در عین حال سپاه پاسداران هم ظرفیت نیروی مقاومت بسیج را برای شناسایی مراکز غیرقانونی به میدان آورده است.

شکنجه، اخاذی، سوءاستفاده جنسی، استفاده ابزاری و... برخی از اقدامات خلاف قانون در کمپ های غیرمجاز است که این روزها اتفاقاتی عادی تلقی می شود.

پیش از این، عبدالرضا میرزاییان، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به ایرنا گفته بود که 18 کمپ مجاز ترک اعتیاد در استان فعال هستند اما شمشیری می گوید: کمپ های مجاز 22 مرکز هستند و علت این اختلاف آمار هم مربوط به مراجع صدور مجوز فعالیت کمپ هاست.

وی اضافه می کند: دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی می توانند برای کمپ ها مجوز فعالیت قانونی صادر کنند و اختلاف این 2 مرکز در باره مجوز چند کمپ، سبب این اختلاف آماری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه همچنین از فعالیت یک کمپ ترک اعتیاد بانوان هم خبر می دهد و می گوید: این مرکز از چند ماه پیش در ساختمانی 2 طبقه در مرکز شهر کرمانشاه شروع بکار کرده که به دلیل فصل سرما، یک طبقه از آن به سرپناه شبانه (شلتر) تبدیل شده است.

شمشیری عنوان کرد: طی 10 ماهه امسال در همه 189 مرکز درمانی، کمپ ترک اعتیاد خصوصی و اجباری (ماده 16) استان، حدود 29 هزار نفر تحت درمان قرار گرفته و ترک کرده اند.

براساس اعلام وزارت کشور هم آمار رسمی معتادان ایران یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام شده است که بین 50 تا 55 هزار نفر آنان کرمانشاهی هستند.

آمارها حاکیست که هر معتاد حداقل شش نفر را درگیر خود می کند و بیش از 65 درصد از همسر آزاری ها، 30 درصد از کودک آزاری ها، 25 درصد از قتل های عمد، 40 درصد از سرقت ها و سه درصد از نزاع و خشونت ها با اعتیاد و مواد مخدر مرتبط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار