مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام از آغاز عملیات ساخت دو هزار و 200 چشمه سرویس بهداشتی ویژه منازل نیازمندان تحت پوشش در این استان با همکاری سپاه و به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 06 February 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام از آغاز عملیات ساخت دو هزار و 200 چشمه سرویس بهداشتی ویژه منازل نیازمندان تحت پوشش در این استان با همکاری سپاه و به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد

به گزارش تابناک ایلام؛ضیا رضایی روز شنبه در خصوص ساخت سرویس های بهداشتی برای نیازمندان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته از این تعداد سرویس (حمام و دستشویی) یک هزار و 440 مورد برای مددجویان زیر پوشش و مابقی برای سایر افراد نیازمند این استان ساخته است.
وی ادامه داد: در این زمینه 18 میلیارد ریال از محل اعتبارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز و معادل همین مبلغ از سوی سپاه استان هزینه خواهد شد.
رضایی مبلغ هزینه شده برای ساخت هر چشمه سرویس بهداشتی را حداکثر 25 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: عمده این سرویس های بهداشتی برای نیازمندان ساکن در مناطق روستایی استان احداث می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام تاکید کرد: پارسال نیز 200 چشمه سرویس بهداشتی به صورت رایگان برای مددجویان و سایر نیازمندان استان ایلام احداث شده است.
وی به خدمات ارائه شده این نهاد در حوزه مسکن به مددجویان اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساخت سرویس های بهداشتی تا پایان امسال یک هزار مددجوی دیگر در حوزه احداث و تعمیر کلی و جزیی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری این استان خدمات لازم را دریافت می کنند.
وی یادآور شد: در این زمینه 25 میلیارد ریال از محل اعتبارهای کمیته امداد مرکز و بنیاد مسکن اختصاص که بصورت کمک بلاعوض به مددجویان زیر پوشش پرداخت خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه در این زمینه برای احداث مسکن به مددجویان ساکن در شهرها 200 میلیون ریال و به مددجویان روستایی 100 میلیون ریال پرداخت می شود، افزود: علاوه بر این برای تعمیر مسکن مددجویان نیز تا سقف 20 میلیون ریال اعتبار پرداخت خواهد شد.
وی گفت: با وجود اینکه این نهاد طی سال های گذشته تاکنون 32 هزار خدمت در حوزه مسکن در قالب احداث، تعمیرات کلی و جزیی، احداث آشپزخانه و سرویس بهداشتی را به مددجویان ارائه کرده ولی با این وجود همچنان تعدادی از خانوارهای مددجو فاقد سرپناه هستند.
مدیر کل کمیته امداد ایلام اضافه کرد: از طرفی تعدادی از این خانواده ها به تازگی زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد در آمده و تعدادی نیز خانوارهای یک نفره بوده اند که بر اساس قانون این نهاد، تامین مسکن برای خانوار یک نفره امکان پذیر نیست.
رضایی با اشاره به بالا بودن هزینه مسکن، تامین این خدمت برای مددجویان را نیازمند همکاری و همیاری افراد خیر و نیکوکار دانست و افزود: کمک های این نهاد به تنهایی جوابگوی ارائه خدمات مطلوب و گسترده به نیازمندان زیر پوشش نیست.
62 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار