شهردار اردبیل با اشاره به کاهش شدید درآمدهای شهرداری‌ها طی سال جاری گفت: امسال بدترین دوران به لحاظ مالی و درآمدی برای شهرداری‌ها بویژه شهرداری اردبیل است.
کد خبر: ۱۷۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 05 February 2016

به گزارشخبرنگار مهر، حمید لطف اللهیان بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل افزود: به دلیل رکود در فعالیت هایی نظیر ساخت و ساز و با توجه به اینکه پایه اقتصادی اردبیل کشاورزی بوده، درآمد شهرداری مرکز استان به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش درآمد در تمام شهرداری ها قابل توجه بوده است، تصریح کرد: در این شرایط شهرداری با مشکلاتی در تامین منابع روبرو شده است.

شهردار اردبیل در بیان راهکار این نهاد برای خروج از رکود درآمدی متذکر شد: برای خروج از این وضعیت و تامین منابع جدید، پروژه های متفاوتی از سوی شهرداری اردبیل تعریف شده تا درآمدزا باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه های انتفاعی در این شرایط بیان داشت: این پروژه ها در واقع سرمایه گذاری برای شهر بوده تا سود حاصل از آن را برای پروژه های عمرانی هزینه کنیم.

لطف اللهیان در عین به فعالیت های شهرداری در شرایط کنونی اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری اردبیل با وجود کاهش درآمد طی سال جاری تمام فعالیت های از پیش تعیین شده و مصوب شورا را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.

وی کلنگ زنی پل قدس در اردبیل را به عنوان بزرگترین پل روگذر استان و مهمترین کار عمرانی شهرداری مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: شهرداری به بحث کارهای عمرانی توسعه ای به خصوص توسعه شهری با نگاه توسعه پایدار تاکید دارد.

شهرداری اردبیل پل قدس یا ایستگاه سرعین اردبیل را که همزمان با ایام دهه فجر کلنگ زنی شد، یک ضرورت برای مرکز استان توصیف کرد و افزود: تقاطع چندگانه در این محل منجر به ترافیک شدید می شد، بنابراین برای پاسخگویی به مطالبات عمومی و رفع ترافیک لازم بود این طرح هرچه سریع تر اجرا شود.

وی بحث فرهنگی و اجتماعی، تعریض و بازگشایی معابر، بافت فرسوده، توسعه فضای سبز همراه با توجه به شبکه خام در بحث فضای سبز را از تاکیدات شهرداری در برنامه ریزی و اجرا اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا شهر اردبیل را انسان محور تعریف کرده ایم و تاکید داریم که تمام سلایق شهروندان در این تعریف گنجانده شود.

لطف اللهیان در این خصوص توجه به حاشیه شهر را در شرایط کنونی مهم برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۶۰۰ هزار هکتار محدوده قانونی شهر هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه ای بوده که نشان می دهد مهاجرت به اردبیل زیاد است.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی مهاجرت نیست اما براساس محوریت اجتماعی و انسانی در راستای برنامه ریزی و آموزش آنها گام برمی دارد، تاکید کرد که نگاه آموزشی به حاشیه شهر از مهمترین فعالیت های شهرداری اردبیل در این زمینه بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار