خبرهای دهه مبارک فجر: خراسان جنوبی نایب قهرمان مسابقات لیگ برتر زورخانه‌ای کشور شد
سایر خبرها: کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از جشنواره روشنای نماز استقبال کردند/ ثبت نام برای تحصیل در مدارس علمیه استان از 15بهمن ماه تا ۲۹ اسفند ماه /حوزه علمیه خراسان جنوبی طلبه می‌پذیرد: ۱۹۰ نفر خواهران و ۵۳۰ نفر برادران / برگزاری اولین جشنواره علمی اقشار سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی
کد خبر: ۱۷۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵ 05 February 2016
گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان سربیشه و آبرسانی به اسلام آباد بشرویه + 4 خبر

پرونده برگزاری مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر زورخانه ای کشور در خراسان جنوبی با قهرمانی اصفهان و نایب قهرمانی خراسان جنوبی بسته شد.

به گزارش تابناک، مهدی قمری، رییس هیات زورخانه ای و پهلوانی خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه این دوره از مسابقات از راه‌یابی پنج تیم از مجموع هشت تیم در لیگ برتر مسابقات زورخانه‌ای کشور به مرحله فینال خبر داد و با اشاره به اینکه پنج تیم راه یافته از استان های اصفهان، البرز، کرمان، کرمانشاه و خراسان جنوبی بوده است، گفت: این مسابقات در رده سنی 18+ و در قالب تیمی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تعداد شرکت‌کنندگان تیم خراسان جنوبی را هشت نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر اعضای اصلی و سه نفر نیروهای ذخیره هستند و سه نفر به‌عنوان هیئت‌داوران و دو نفر از اعضای کمیته فنی نیز برای نظارت و داوری انتخاب شده اند.

رییس هیات زورخانه و پهلوانی خراسان جنوبی همچنین از انتخاب ‌یک نفر در بخش خدمات انفورماتیک، یک ناظر، یک ارزیاب که کار مربیان را ارزیابی می‌کند خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام افراد انتخاب شده از طرف فدراسیون جمهوری اسلامی ایران انتخاب‌شده‌اند.

گفتنی است؛ در این رقابت ها اصفهان با کسب 294 امتیاز قهرمان شد و خراسان جنوبی با 2 اختلاف امتیاز به نایب قهرمانی بسنده کرد و استان های البرز، کرمانشاه و کرمان به ترتیب با مجموع امتیاز 290، 282 و 267 در رده های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان سربیشه و آبرسانی به اسلام آباد بشرویه

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان سربیشه آغاز شد.

به گزارش تابناک، فرشید دشتی صبح امروز در جریان سفر به شهرستان سربیشه، از اجرای135 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز و بهره‌مندی یک هزار و 279 خانوار در روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی خبر داد و گفت: 4 ایستگاه تقلیل فشار و یک هزار و 200 علمک گاز برای گازرسانی به روستاهای شهرستان سربیشه در چهارمین روز از ایام مبارک دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی آسفالت شهرک کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیابان 18 متری ضلع شمالی استادیوم ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفت و همزمان با افتتاح بوستان معلم و کلنگ زنی همزمان گازرسانی به 22 روستای شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

احداث خروجی‌های پست موبایل 132 کیلوولت درح، بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار، افتتاح آسفالت راه روستایی مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، افتتاح دو واحد سوئیت مسجد حضرت از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی روستای اسلام آباد بشرویه از مجتمع ارسک نیز در سومین روز از دهه فجر با حضور تنی چند از مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش تابناک، در سومین روز از دهه فجر نیز با حضور امام جمعه و معاون فرماندار بشرویه و جمعی از مسئولان شهرستانی طرح آبرسانی اسلام آباد بشرویه به بهره‌برداری رسید.

علی حیدرزاده، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه امروزه آب از مقوله محلی خارج شده و یکی از مشکلات اصلی در روستاها، ناپایداری سفره‌های زیرزمینی است، گفت: مشکلات کمی آب تاثیر بسیاری بر کیفیت آب گذاشته و برداشت بی‌رویه موجب شور و تلخ شدن آب‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: خشک شدن منابع آبی و کمبود آب طی سال‌های اخیر در این روستاها بر اثر خشکسالی، کاهش بارندگی و استفاده برخی کشاورزان از آب شرب برای مصارف کشاورزی محسوس‌تر شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه به مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و افزود: روستاهایی که مهم‌ترین منبع تامین آب آنها قنات‌ها و چشمه‌ها بوده، امروز به مرور زمان بر اثر خشکسالی خشک و یا بسیار کم آب شده‌اند و این عاملی مهم در مهاجرت افراد از روستا به شهرها است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه به منظور اجرای این طرح مبلغ 350 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: تعداد 19 خانوار از محل اجرای این پروژه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار میشوند.

وی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: اجرای 1.3 کیلومتر خط انتقال، احداث 2 باب حوضچه شیر آلات و 300 متر شبکه توزیع به منظور آمادهسازی این پروژه انجام شده است.

حیدرزاده با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط در هر ماه 8 روستا با تانکر آبرسانی شده است، گفت: با آبرسانی با تانکر سیار از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط 93 خانوار با جمعیت 371 نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

وی تعداد سرویس های آبرسانی به این روستاها را به طور متوسط در هر ماه 15 سرویس عنوان کرد و افزود: در مجموع 150 هزار سرویس با 1800 متر مکعب آبرسانی به این روستاها انجام شده است.

برگزاری جشنواره «در روشنای نماز» با معرفی نفرات برتر در دهه مبارک فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: جشنواره نماز کودک و نوجوان خراسان جنوبی با عنوان «در روشنای نماز» با تجلیل از خالقان ۳۲ اثر برگزیده در بیرجند به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک، طاهره حمیدی صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره نماز کودک و نوجوان استان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: ایام دهه فجر مقارن شده با اختتامیه جشنواره‌ای با عنوان روشنای نماز که کاری مشترک از ستاد اقامه نماز استان، کانون پرورش فکری و اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان جنوبی است.

وی، تعمیق باورهای دینی در کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و با اشاره به استقبال بالای کودکان از جشنواره روشنای نماز، از ارسال 500 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از مجموع این آثار 32 اثر برگزیده شناخته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره اینکه این جشنواره در سه بخش عکاسی، خاطره‌نویسی و نشریه‌دیواری برگزار شده است، تصریح کرد: برنامه‌های کانون در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است که به صورت غیرمسقیم و با روش‌های متنوع توسط مربیان توانمند و کارشناس دنبال و اجرا می‌شود.

به گفته حمیدی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از رسالت‌های کانون است و کودک باید کتاب بخواند تا بداند و کانون این فرصت را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 23 هزار عضو در مراکز فرهنگی هنری از فعالیت‌های مختلف کانون در سطح استان بهره‌مند می‌شوند، از فعالیت 12 مرکز فرهنگی و هنری در هر یک از شهرستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری استان دارای چهار کتابخانه سیار شامل سه کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و طبس و یک کتابخانه سیار شهری در بیرجند است.

حوزه علمیه خراسان جنوبی طلبه می‌پذیرد: خواهران ۱۹۰ نفر و برادران ۵۳۰ نفر

حجت الاسلام محسن مشرفی در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان جنوبی با وجود امکانات کمی که دارد، طلبه می‌پذیرد، افزود: سهم جذب طلبه در سال جاری برای خواهران ۱۹۰ نفر و برای برادران نیز ۵۳۰ نفر است.

به گزارش تابناک، وی با اشاره به زمان ثبت نام برای تحصیل در مدارس علمیه استان، بیان کرد: پذیرش حوزه علمیه از پانزدهم بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری ادامه داد.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به شرایط ثبت نام در این مدارس، بیان کرد: شرط سنی برای پذیرش برادران در مقطع سیکل حداکثر ۱۷ سال و برای مقطع دیپلم حداکثر ۲۰ سال است.

حجت الاسلام مشرفی افزود: همچنین شرط سنی برای پذیرش خواهران در مقطع دیپلم و بالا‌تر از آن در دوره بلند مدت حداکثر ۲۸ سال و در دوره سفیران هدایت نیز حداکثر ۲۵ سال است.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه تمام وقت بوده و امکانات خوابگاه نیز وجود دارد، افزود: برگزاری نماز شب، کلاس‌های حفظ قران، برگزاری مراسم دعا، مکالمه عربی و مسابقات کتب شهید مطهری نیز از برنامه‌هایی است که در ساعات آزاد در خوابگاه‌ها انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم از تحصیل در حوزه علمیه استقبال خوبی دارند، اظهار کرد: نصب بنر اطلاع رسانی در مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج، تبلیغ چهره به چهره توسط امامان جماعت در مدارس و نماز جمعه از جمله اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی از پذیرش داوطلب در این مدارس است.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: در این زمینه تمام روحانیون، فرمایش رهبری را بدون طرفداری از کاندیدای خاصی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، افزود: ترویج شرکت در انتخابات مهم است اما فضای مدارس علمیه تبدیل به فضای تبلیغات از فرد خاصی نشود.

کار‌شناس آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در این جلسه از برگزاری چهارمین مسابقات علمی طلاب مدارس در استان در روز گذشته خبر داد و گفت: این مسابقه در دو مرحله مدرسه‌ای و استانی برگزار شد.

حجت الاسلام هابیل خسروی با بیان اینکه مرحله اول این مسابقه در مدارس برگزار شده است، افزود: سه نفر بر‌تر در هر پایه تحصیلی در مدارس خراسان جنوبی به مرحله استانی راه یافتند.

وی از راه یابی ۸۰ نفر از مرحله مدرسه‌ای به استانی خبر داد و گفت: در این مرحله از ۱۸ نفر نفرات بر‌تر تجلیل به عمل آمده است.

مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی توجه به مسائل علمی است

مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات توجه به مسائل علمی است.

به گزارش تابناک، در چهارمین روز از ایام دهه مبارک فجر، صبح امروز در اولین جشنواره علمی اقشار سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی قدیانی مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه سازمان بسیج در زمینه مباحث علمی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی هایی کرده است، گفت: امروز دنیای غرب به واسطه توانایی هایی که در فضای علمی دارد استعمار فراوانی را نسبت به کشورهای جهان سوم اعمال می کند.

وی ادامه داد: برای احیای تمدن اسلامی و داشتن کشوری قدرتمند و تحقق شعار استقلال، آزادی که 37 سال پیش در ایام دهه فجر می دادیم باید توفیقی در علم داشته باشیم تا از زیر بار مشکلات استعمار خارج شویم.

مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها راه برون رفت از مشکلات را توجه به مسائل علمی دانست و ادامه داد: رهبری بر جنبش نرم‌افزاری تاکید جدی دارند و در حال حاضر جنبش نرم‌افزاری مغفول مانده است.

قدیانی در ادامه با اشاره به اینکه علوم به سه دسته علوم دقیقه، علوم تجربی و انسانی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: در زمینه علوم دقیقه که همان ریاضی است ما در مبانی اختلافی با غرب نداریم اما در کاربرد اختلاف های زیادی داریم.

وی افزود: در علوم تجربی در مبانی و کاربرد و در علوم انسانی نیز به طور کلی با غرب اختلاف داریم و باید بازنگری هایی در حوزه های علمی داشته باشیم.

مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: برای اینکه تمدن ساز و الگو برای دنیا باشیم باید در زمینه علم پیشرفت کنیم.

قدیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ دانش هستیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر جهاد علمی تاکید دارند و تحقق این مهم نیازمند بازنگری در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصور ما بر صحیح بودن تفکر و فرهنگ غرب باشد، ادامه داد: اگر کالاها و علم غربی را وارد کنیم فرهنگ غربی نیز وارد می شود و در نهایت هویت اصلی خود را از دست می دهیم.

مسئول علمی پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: باید جرات طرح چرایی را پیدا کنیم و مساله محور باشیم و وجود هر گونه مساله ای را با تلاش و کوشش و با استفاده از علم خود حل کنیم.

قدیانی خاطرنشان کرد: بحث جنبش نرم‌افزاری بحث مبانی انقلاب است و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

عقیلی پور،مسئول علمی پژوهشی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سازمان توانمندسازی بسیج وظیفه پیگیری برنامه های علمی را برعهده دارد که بیشتر جمعیت تحت حمایت این سازمان مخترعین و مبتکرین است.

وی ادامه داد: افرادی که دارای ایده هستند مورد حمایت این سازمان قرار می گیرند و 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار این افراد قرار می گیرد.

مسئول علمی پژوهشی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی، کمک در راستای ثبت اختراع و تجاری سازی اختراع های افراد را از دیگر اقدامات سازمان توانمندسازی بسیج دانست و گفت: در صورتی که برای طرحی بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه نیاز باشد طرح مورد نظر به مرکز معرفی می شود. گفتنی است؛ در پایان از تعدادی از مخترعین بسیج نیز تجلیل شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار