شهردار اردبیل گفت: اینکه نماینده مردم در شورا بر بودجه شهرداری تسلط نداشته و یک رقم عجیب و غریبی را مطرح کند خود تامل‌برانگیز و تاسف‌بار است.
کد خبر: ۱۷۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی و در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر که از کاهش 100 میلیارد تومانی بودجه شهرداری سخن به میان آورده بود، اظهار کرد: بنده این عضو شورا را به مطالعه و تسلط بیشتر بر عدد و رقم بودجه سالانه شهرداری ارجاع می‌دهم تا در خلوتگاه خود این موضوع را درست و منطقی‌تر تجزیه و تحلیل کند.

وی افزود: اینکه یکی از اعضای شورای شهر مدعی شده بودجه شهرداری اردبیل 314 میلیارد تومان بوده اصلا چنین چیزی صحت ندارد و رقم بودجه سال 94 شهرداری 295 میلیارد تومان بوده که این اعلام عدد و رقم غلط نشان می‌دهد که این عضو شورا در بقیه تجزیه و تحلیل‌های خود راه را به خطا رفته است.

شهردار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این شهرداری موظف به اجرای مصوبات و بودجه تعریف شده از سوی شورای شهر است و اگر انحرافی نیز انجام شده باید در زمان معین و مشخص اعلام شود چرا که بنده تنها 6 ماه است که شهرداری اردبیل را تحویل گرفته‌ام و در این 6 ماه نیز شبانه‌روزی تلاش کردیم تا کارها به پیش برود.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: زمانی که این آمارها از پایه و اساس غلط است قطعا تحلیل‌های این نماینده پارلمان محلی نیز در تقسیم بودجه عمرانی و جاری و نسبت آنها به همدیگر اشتباه خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: به هیچ‌وجه ما از بودجه عمرانی کم نکرده و نخواستیم به بودجه جاری آن را افزایش دهیم در حالی که طبق قوانین و مقررات بودجه شهرداری اردبیل 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی در همه جا تعریف می‌شود و اینکه گفته شده است از بودجه عمرانی کاسته شده و به جاری افزوده‌ایم صحت ندارد.

سهمیه استخدامی شورا و شهرداری صحت ندارد

شهردار اردبیل در مورد استخدام شهرداری و نحوه جذب نیرو با یک جایگاه حقوقی و قانونی مشخص گفت: روند استخدام در شهرداری کاملا شفاف و روشن است و اینکه گفته می‌شود سهمیه جداگانه برای شورا و شهرداری ‌در این استخدام در نظر گرفته شده است صحت ندارد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در این جایگاه قانونی که برای استخدام مشخص شده بر اساس ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی جذب نیرو انجام می‌شود، تصریح کرد: در شهرداری چه قبل و چه حال حاضر به هیچ‌وجه جذب خارج از قاعده قانونی را شاهد نبودیم.

بدترین دوران درآمدی شهرداری‌ها را سپری می‌کنیم

وی عنوان کرد: ما در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر 50 پروژه عمرانی، خدماتی و توسعه فرهنگی اجتماعی شهرداری اردبیل را با 76 میلیارد تومان به همراه کلنگ‌زنی پل قدس به انجام رساندیم تا شهروندانمان از این فضا و بستر استفاده کنند.

شهردار اردبیل احداث پل قدس را در روان‌سازی ترافیک و کاهش مشکلات حمل و نقل شهری ضروری خواند و افزود: با یک طراحی مناسب و رویکرد جذب منابع اعتباری غیردولتی و از طریق بخش خصوصی احداث این پروژه را کلید زدیم.

لطف‌اللهیان به وضعیت نامناسب اقتصاد شهری با توجه به رکود حاکم شده اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها بدترین دوران مدیریتی خود را سپری می‌کنند و ما در این شرایط به دنبال روش‌های تازه برای تعریف و اجرای پروژه‌های جدید بودیم تا از قبل احداث و اجرای این پروژه‌ها شهرداری نفعی را ببرد.

وی رویکرد شهرداری را در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی با نگاه انتفاعی و سود حاصل برای شهر و شهروندان توصیف کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا ظرف دو سال آینده پل قدس اردبیل در دو فاز تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار