مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سهم فیلم و سینمای کشور در ارتقای فرهنگ جامعه پایین بوده و برای رونق هنرهای نمایشی و سینمای این استان تلاش می کنیم.
کد خبر: ۱۷۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 04 February 2016
به گزارش ایرنا ، سید ناصر اسحاقی روز پنجشنبه در جشن انقلاب در خلخال افزود: در حالی که امروزه از فیلم و سینما به عنوان بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف فرهنگی در کشورهای مختلف استفاده می شود سهم ایران در استفاده از این هنر برای دستیابی به اهداف فرهنگی بسیار پایین است.
وی با اعلام حمایت از هنرمندان فیلم و سینمای استان گفت: تنها دلبستگی هنرمندان به اعتبارات دولتی برای تولید فیلم های مختلف کافی نیست و استفاده از ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی در کنار افزایش انگیزه در بین هنرمندان به رونق کار سینما کمک خواهد کرد.
وی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران راه اندازی سینمای دیجیتال خلخال اظهار کرد: با راه اندازی سینمای خلخال یکی از خواسته های به حق مردم این شهرستان محقق شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با بیان اینکه با راه اندازی سینمای دیجیتال خلخال همچنان زمینه برای ادامه فعالیت گروههای مختلف نمایش و تئاتر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی خلخال فراهم است اظهار کرد: ضعف موجود در کار هنرمندان تئاتر خلخال از سال ها پیش مشهود و در دو سال گذشته هیچ کار نمایشی قابل قبولی از سوی این گروهها به این اداره کل ارائه نشده است.
وی بزرگترین مسوولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را شناسایی استعدادهای هنری در مناطق مختلف استان در زمینه های مختلف تئاتر ، سینما ، هنرهای مکتوب و هنرهای تجسمی ذکر کرد و نسبت به حمایت از هنرمندان استان اعلام آمادگی کرد.
در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله موسیقی محلی اجرا و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار