نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای انتخاباتی و رد صلاحیت‌ها در رد لایحه منطقه آزاد بی‌تأثیر نبود.
کد خبر: ۱۷۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 03 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در دیدار مردمی خود در نمین اظهار کرد: لایحه منطقه آزاد که توسط دولت به مجلس ارائه شده بود بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی در مرحله اول به همراه 87 نقطه دیگر تعریف شده برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بخش خصوصی و مناطق آزاد مطرح شد که با تفسیر غلط نائب‌رئیس مجلس از قوانین قرار شد تا با کسب دو سوم آرا این لایحه به تصویب برسد که در مرحله اول کلیات آن رد شد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق ما به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کردیم و در رایزنی به رئیس مجلس قرار شد دوباره لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل که نیاز به یک دوم آرا به‌علاوه یک داشت مجددا در مجلس به همراه مناطق آزاد زابل، مهران و کردستان مطرح شود که در مرحله دوم نیز به دلایل خاص این لایحه رای نیاورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفت دلیل عمده در رای نیاوردن لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل برای بار دوم یادآور شد: ما در روز رای‌گیری با وجود اینکه در جلوی درب مجلس از نمایندگان خواهش می‌کردیم که به این لایحه رای بدهند اما چند عامل در شرایط فعلی دست به دست هم داد تا لایحه به تصویب نرسد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: یکی از این دلایل رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان مجلس فعلی برای حضور در انتخابات مجلس دهم بود که نوعی بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی را در آنها به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: حذف شدن 87 نقطه دیگر منطقه ویژه و تجاری از این لایحه سبب شده بود تا تعدادی از نمایندگان استان‌های متقاضی منطقه آزاد و ویژه تمایلی به رای دادن نداشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: گروه سوم دسته‌ای بودند که مدعی بودند که این لایحه برای تصویب به دو سوم رای نمایندگان احتیاج دارد و طیف چهارم نیز اصلا به تشکیل مناطق آزاد و ماهیت آنها مشکوک بودند و همواره بر این اعتقادند که این مناطق محل واردات و قاچاق کالاها است.

حقیقت‌پور بیان کرد: گروه پنجم گروهی بودند که این لایحه را در فضای انتخاباتی کنونی یک لایحه سیاسی برای رای آوری نمایندگان فعلی می‌دانستند که بالاخره همه این کارشکنی‌ها و فضای به وجود آمده دست به دست هم داده تا لایحه منطقه آزاد اردبیل با 13 رای کمتر به تصویب نرسد.

وی افزود: مجلس بعدی می‌تواند معقول‌تر و منطقی‌تر در ایجاد ظرفیتی ممتاز کمک به تصویب این منطقه بکند.

این نماینده مجلس در مورد اجرای برجام و عایدات آن برای استان اردبیل گفت: ما هم می‌توانیم از هوای خنک برجام و ماحصل آن بهره ببریم به شرط آنکه در کنار خرید هواپیما قرارداد ساخت خودروهای شیک به استان‌های مختلف در مسیرهای آزادسازی پول‌های بلوکه شده بر اثر اجرای برجام در مسیر عمران و آبادانی و توسعه سرمایه‌گذاری توجه شود.

حقیقت‌پور، افزایش ضرورت قدرت مطالبه‌گری را در این موضوعات و مسائل مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود ماحصل برجام و خروجی آن برای استان اردبیل نیز نقطه عطفی در تحولات واقعی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
سلام جناب حقيقت پور - اين تحليل ها را قبل از راي گيري مشترك با زابل و كردستان نوشته ايم
يقين بدانيد عملكرد اختلاف گونه نمايندگان استان از چشم مردم آگاه استان دور نخواهد ماند -
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار