با حکم استاندار ایلام، هادی رستمی به عنوان شهردار جدید ایوان معرفی و منصوب شد.
کد خبر: ۱۷۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 03 February 2016

با حکم استاندار ایلام، هادی رستمی به عنوان شهردار جدید ایوان معرفی و منصوب شد.

به گزارش تابناک ایلام؛فرماندار ایوان روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار ایوان گفت: شهرداری یک نهاد خدماتی است که در همه زمینه ها می تواند به مردم خدمت کند
معروف بسطامی اظهار کرد: برخی از این خدمات می تواند رضایتمندی را در میان شهروندان به وجود آورد البته سهل انگاری و بی توجهی به این امور موجب نارضایتی مردم می شود.
وی افزود: در نظام اسلامی یکی از مولفه های که در قانون اساسی تدوین شده بحث مردم سالاری دینی است که همه ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.
بسطامی تاکید کرد: با توجه به شرایط سیاسی اقتصادی و فرهنگی ایوان که دارای ظرفیت ها و پتانسیل بالایی است و یکی از شهرستان های برتر استان ایلام است امیدواریم شهرداری در دوره جدید برای ساختن شهری زیبا و مورد رضایت مردم تلاش کند.
فرماندار ایوانعدم درآمد کافی و منابع مالی برای خدمات رسانیرا یکی از مشکلات مهم شهرداری ایوان اعلام کرد و گفت: متوسط درامد ماهانه این شهرداری یک میلیارد و 800 میلیون ریال است درحالیکه متوسط در آمد آن یک میلیارد و 400 میلیون ریال است.
وی در چنین شرایطی شهروندان با حداقل امکانات انتظار حداکثری از مسئولان دارند، یادآور شد: شهرداری ایوان اکنون 30 میلیارد ریال بدهی دارد که با تلاش زیاد توانستیم 20 میلیارد ریال آن را پرداخت کنیم.
بسطامی افزود: ما باید بین انتظارات و امکانات یک اعتدال ایجاد کنیم و براساس اعتبار و منابعی که داریم کارهای عمرانی و خدماتی انجام دهیم.
وی ترمیم حفاری های معابر شهری و شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ایوان را از ضرورت این شهر دانست و تاکید کرد: زیرساخت های شهری نیز وضعیت مناسبی ندارد و بخش مهمی از شبکه آبرسانی فرسوده است و نیاز به مرمت و نوسازی دارد.
مدیرکل امور شهری و شورای های استانداری ایلام نیز در این آیین گفت: یکی از مولفه هایی که یک شهردار باید در نظر بگیرد اینکه شهرداری یک یک نهاد عمومی غیر دولتی است.
عباس میرزاد تاکید کرد: اشرافیت بر قانون و مقررات شهرداری ها، بهره گیری از نیروی انسانی به واسطه نظارت، همکاری با مدیران نهادهای دولتی، شوراها، فرمانداران و بخشداران، ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد و شناسایی منابع درآمدی، تکریم شهروندان، تعامل وانعطاف پذیری شهردار در مقابل انتقاد و اقتدار در اجرای قانون باعث موفقیت یک شهردارمی شود.
در این آیین علاوه بر مسئولان ادارات دولتی ایوان، اعضای شورای اسلامی این شهر، بزرگان و ریش سفیدان محلی نیز حضور داشتند.
شهردار جدید ایوان نیز اظهار کرد: یکی از مسائلی که همه ادارات و نهادها باید در دستور کار خود لحاظ کنند، تعامل و همراهی است.
هادی رستمی افزود: لازمه حضور موفق تلاش و برنامه ریزی صحیح استفاده از راهکارهای مناسب و ترغیب کننده برای جذب سرمایه بخش خصوصی برای اجرای طرح های خدماتی است.
پیش از این پارسا جهانی شهردار ایوان بود که چند ماه پیش از سمت خود استعفا داده بود و در این مدت شهرداری ایوان با سرپرست اداره می شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار