فرماندار خلخال گفت: این شهرستان رتبه اول استان اردبیل را در بحث سرانه مطالعه به خود اختصاص داده و مردم این منطقه بیشتر از سایر مناطق کتاب می خوانند.
کد خبر: ۱۷۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰ 02 February 2016

به گزارش ایرنا ، علی نظری شیخ احمد روز سه شنبه در نشستی از سلسله نشست های کتابخوانی کشور در خلخال افزود: 11 هزار نفر در خلخال عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند که این میزان 11 درصد از کل جمعیت این شهرستان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه شاخص عضویت در کتابخانه های استان شش درصد از کل جمعیت استان است گفت: در سایر شاخص ها از جمله تعداد کتاب امانت رفته از کتابخانه های عمومی و یا زمان مطالعه نیز شهرستان خلخال رتبه برتر استان را دارد.
نظری شیخ احمد اظهار کرد: هشت باب کتابخانه با 110 هزار جلد کتاب در سطح شهر و مراکز بخش ها و دهستان های این شهرستان در اختیار علاقمندان به مطالعه کتاب است.
وی با اشاره به صبغه فرهنگی خلخال گفت: اولین کتابخانه عمومی استان اردبیل در سال 1344 در خلخال دایر شده و پس از گذشت نیم قرن این کتابخانه در مرکز این همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.
در این مراسم که با حضور نویسندگان ، محققان ، کتابخوانان ، کتابداران و علاقمندان به مطالعه کتاب در سینما فرهنگ خلخال برگزار شد 10 نفر از نویسندگان به بیان ویژگی کتاب خود با موضوعات انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، دین ، تاریخ ، روانشناسی ، ادبیات ، شعر ، قصه و رمان ، کودک و نوجوان ، سبک زندگی و خانواده پرداخته و در پایان از نویسندگان و
کتابخوانان این شهرستان تجلیل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار