معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی استان اردبیل از آمادگی کمیته اسکان برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران نوروز 95 در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 02 February 2016

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، قادر تقی زاده روز سه شنبه در جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه گردشگری هدف از تشکیل کمیته اسکان و رفاه را آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن بیان کرد.
او افزود: هماهنگی با میهمانپذیرها ، هتل آپارتمان ها و جامعه هتلداران استان برای
آماده سازی مراکز اقامتی به لحاظ کمی و کیفی ، هماهنگی با خوابگاه های دانشگاه ها ، مساجد و سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری ، کنترل و نرخ گذاری واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی و آماده سازی کمپ ها ، خانه مسافرها و سایر ظرفیت ها و تعیین نقاطی برای اطلاع رسانی از ظرفیت های خالی مراکز اقامتی به مسافران و گردشگران از اقدامات کمیته مذکور است.
او هماهنگی و همکاری با اداره کل اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری ، آماده سازی و
بهسازی مراکز اقامت موقت ، هماهنگی برای ساماندهی چادرهای مسافرتی ، رسیدگی به وضعیت امکانات رفاهی کمپینگ ها و هماهنگی با بانک ها برای رفع خرابی های خودپردازهای بانکی و تامین نقدینگی و هماهنگی برای افزایش ساعات کاری مجتمع ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، موزه ها و سایر صنوف خدمات رسان را از دیگر اقدامات کمیته اسکان ذکر کرد.
او گفت: با توجه به اینکه تمام کمیته های تابعه ستاد اجرایی خدمات سفر برای رفاه حال مسافران و گردشگران فعالیت می کنند یکی دیگر از وظایف اصلی این کمیته ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران است.
او از آماده شدن طرح اولیه بروشور و بنرها از سوی این اداره کل برای جامعه مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و گفت: کیوسک های اطلاع رسانی به صورت مجتمع و متمرکز در یک نقطه در ورودی های شهر درنظر گرفته خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از طرح نوروزی آموزش و پرورش در اسکان فرهنگیان به ویژه توسعه سامانه رزرو اینترنتی ، آماده سازی مکان هایی ثابت و موقت برای اقامه نماز و برنامه ریزی برای برپایی نماز جماعت در محل های اسکان و هماهنگی با ادارات مختلفی که در زمینه اسکان یا رفاه مسافران و گردشگران دارای ظرفیت اقامتی هستند.
او اظهار کرد: برنامه ریزی برای پوشش بیمه ای حوادث در اماکن عمومی و به ویژه مراکز اسکان و برخورداری از آمادگی لازم تمام مساجد واقع در مسیرهای گردشگری ، مصلاها ، سالن های ورزش در صورت وضعیت جوی اضطراری برای خدمات دهی به گردشگران ضرورت دارد.
استان اردبیل با آب و هوای مفرح ، آثار باستانی و تاریخی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار