کد خبر: ۱۷۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 02 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اين كه در حال حاضر قريب 65 هزار نفر در 310 روستای استان به صورت سيار آبرساني مي‌شوند، از مطالعه و شروع به ساخت 30 مجتمع آبرساني روستايي در استان خبر داد.


"محمدرضا حاتمی" با اشاره به خشكسالي‌هاي اخير استان و خشكي بسيار از منابع آبي روستاهاي استان، تصريح كرد: در حال حاضر 64هزار و 890 نفر از ساكنان 310 روستا در شهرستان‌هاي اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز و میبد تحت پوشش آب‌رسانی سیار هستند.

وي يكي از مهمترين اقدامات دو سال اخیر آبفار يزد را مطالعه و شروع به ساخت 30 مجتمع آب‌رسانی روستایی در سطح روستاهای استان به منظور توزیع عادلانه و پایدار آب شرب سالم در 368روستا با جمعیتی معادل 120 هزار و 805 نفر با سرمايه‌گذاري بالغ بر 2300 میلیارد ریال عنوان كرد.

حاتمي در اين خصوص يادآور شد: هم‌اكنون 15 مجتمع آبرساني روستايی از اين تعداد، در استان شروع شده كه با هزينه‌ي اعتباري در حدود 280 ميليارد ريال تاكنون بين 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی در ادامه با بيان اين كه 200 روستای استان از طریق 17 مجتمع آب‌رسانی تامين آب مي‌شوند، ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي مجتمع‌های آبرسانی روستايي در حال ساخت استان، بخشی از روستاهاي دچار مشكل آب تحت پوشش شبكه آبرساني قرار گيرند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در حال حاضر به جز 60 روستاي استان كه از طریق آب انتقالی آب‌رسانی می‌شوند، آب ديگر روستاهای استان از طریق 306 حلقه چاه، 27 دهنه چشمه و 47 رشته قنات تأمین می‌شود.

وي در مورد طرح‌هاي آماده افتتاح آب و فاضلاب روستايي ايتان در ايام الله دهه فجر نيز اعلام كرد: 15 طرح‌ در روستاهای شهرستان‌های اشکذر، اردکان، میبد، تفت، خاتم، اشکذر، بافق و ابرکوه با سرمایه‌گذاری 39 ميليارد و 667میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دو ميليارد و 800 میلیون ریال اعتبار ملی براي دهه فجر آماده بهره‌برداری شده است.

حاتمی در تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام شده آبفار در سال جاري نيز تصریح کرد: شرکت آبفار یزد با هدف انتقال آب شرب سالم و بهداشتی به روستاهای استان از ابتداي امسال تاكنون اقدام به واگذاری دو هزار و 200 فقره انشعاب آب به روستاییان، ايجاد 31 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب، اصلاح و بازسازی 22 کیلومتر شبکه داخلی، حفر 16 حلقه چاه و  بهسازی 22 حلقه چاه، لایه‌روبی و پیشکار چهار رشته قنات، ايجاد چهار هزار و 400 مترمکعب مخزن زمینی و هوایی، كرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: با تلاش و پیگیری‌های واحد کنترل کیفیت این شرکت در راستاي ارتقاي کیفیت آب روستاها، در حال حاضر آب مورد استفاده روستاییان استان با مطلوبیت میکروبی 99.38 و مطلوبیت کلی سنجی 98.01،  از کیفیت خوبی برخوردار است.

وي در اين باره افزود: کنترل کیفیت منابع آّب موجود در روستاهاي استان توسط 34 دستگاه کلرزن گازی، 95دستگاه کلرزن دستی، 10دستگاه هیدروکلریناتور و 64دستگاه کلرزن برقی انجام می‌شود.

حاتمي در پايان نيز توسعه و اصلاح و بازسازی بیش از 43 کیلومتر خطوط انتقال، توسعه و اصلاح و بازسازی بیش از 79 کیلومتر شبکه توزیع آب، ايجاد 12مخزن ذخیره آب با حجمی معادل 10 هزار مترمکعب، حفر و بهسازی بیش از 72 منبع تأمین آب در سطح روستاها، ارتقاي بیش از 65مورد از سامانه‌های گندزدایی در استان، مدیریت تولید و مصرف آب روستاهای استان با نصب کنتورهای حجمی و سیستم‌های تله‌متری و کنترل از راه دور، ساخت مجتمع آب بسته‌بندی کوثر شهرستان اشکذر و استفاده از انرژی‌های نو جهت تأمین برق تاسیسات آب‌رسانی روستایی را از اهم اقدامات شركت و فاضلاب روستايي استان در دو سال اخير ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار