مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از احداث 10 هکتار باغ سیب پایه مالینگ در اسدآباد خبر داد و گفت: با احداث این باغ بیش از 50 نفر باغداران نیز در زمینه احداث و توسعه باغات آموزش دیدند.
کد خبر: ۱۷۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 01 February 2016
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از احداث 10 هکتار باغ سیب پایه مالینگ در اسدآباد خبر داد و گفت: با احداث این باغ بیش از 50 نفر باغداران نیز در زمینه احداث و توسعه باغات آموزش دیدند.

به گزارش فارس،ناصر فتاحی در اسدآباد، با اشاره به فعالیت اداره آموزش و ترویج در جهاد کشاورزی، اظهار کرد: بیش از 900 نفر در کارگاه آموزشی مبارزه با سن گندم و کالیبراسیون سمپاش‌ها شرکت کرده و آموزش‎های لازم را دیدند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی در سایت الگویی گندم آبی و دیم و کلزا برگزار شده است، افزود: در این کارگاه آموزشی بیش از 500 نفر در حوزه مراکز کشاورزی شرکت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از برگزاری بیش از 18 کلاس آموزشی در زمینه کشت مکانیزه گندم دیم و کاهش بذر مصرفی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه 230 نفرروز با حضور کارشناسان مجرب آموزش‎های لازم داده شد.

وی همچنین از تهیه و توزیع بیش از یک‌هزار بروشور در خصوص مبارزه با پوره سن و علف‌های هرز، کنترل بیماری باخوره گندم، آتش زدن مراتع، استفاده از نوار تیب و تولید محصول سالم با اجرای طرح آی‌پی‌ام خبر داد.

فتاحی با بیان اینکه سه کلاس مهارتی با موضوع پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، دام، ماهی، تولید ترشیجات و شوریجات و اسانس‌گیری برگزار شده است، افزود: در این کلاس‌ها با همکاری بسیج سازندگی 684 نفرروز آموزش داده شد.

وی آموزش مهارتی 69 نفر کشاورز در زمینه آبخیزداری و پرورش درختان هسته‌دار خبر داد و گفت: این آموزش‌ها با همکاری مرکز آموزشی شهیدمدنی انجام شد که برای افراد شرکت‌کننده گواهی صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از آموزش 80 نفر از بهره‌برداران با کاشت، داشت و برداشت زعفران خبر داد و گفت: کشت این محصول به صورت نمایشی در سطح 2 هزار متر در دو قطعه انجام شد.

وی از احداث 10 هکتار باغ سیب پایه مالینگ در اسدآباد خبر داد و گفت: با احداث این باغ بیش از 50 نفر باغداران نیز در زمینه احداث و توسعه باغات آموزش دیدند.

فتاحی از آموزش بیش از 600 نفر از بهره‌برداران در خصوص مزایای استفاده از نوار تیپ در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع کشت مکانیزه چغندرقند در سطح هزار هکتار بیش از 350 نفر در این زمینه آموزش را فراگرفتند.

وی بازدید 40 نفر از کارشناسان و کشاورزان شهرستان از کارخانه تولید ماشین‌آلات کشاورزی، تجلیل 18 نفر از کارشناسان و کشاورزان نمونه، برگزاری گردهمایی 148 نفره برای آشنایی با صندوق خرد اعتبارات روستایی و استفاده بهینه از کودهای زیستی، شیمیایی و بذور اصلاح‌شده، شرکت 100 نفر در کلاس‌های آموزشی توسعه، کشت گلخانه و تغذیه باغات را از دیگر فعالیت این اداره برشمرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار