مدیر کل حج و اوقاف استان ایلام از برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر بین دو استان مرزی واسط عراق و استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 30 January 2016
مدیر کل حج و اوقاف استان ایلام از برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر بین دو استان مرزی واسط عراق و استان ایلام خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی عصر روز شنبه در حاشیه نشست با مدیر قرآن استان واسط عراق در مرز مهران گفت : به مناسبت ایام دهه فجر قرار است در بین 140 نفر از منتخبان استان های ایلام و واسط عراق مسابقه قرائت قرآن و ترتیل قرآن کریم برگزار شود .
وی افزود: این مسابقات در ایلام و با شرکت افراد بالای 18 سال و زیر 18 سال انجام خواهد شد.
در این نشست که مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام و معاون ورزش استان واسط نیز حضور داشتند بر همکاری این دو استان مرزی در زمینه های ورزشی و فرهنگی تاکید شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیزدر این جلسه اظهار کرد: باید ظرفیت های هر 2استان در زمینه ورزش به خوبی استفاده کنیم .
بهروز حیدرزاده از ایجاد زمینه مناسب برای تبادلات فرهنگی و بازی های بومی و محلی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با ایجاد این امکانات در بین دو استان مربیان و تیم های ورزشی از دو طرف برای برگزاری مسابقات و آموزش اعزام می شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام اضافه کرد: ما باید برای ایجاد زیرساخت ها در استان واسط از ظرفیت مهندسین و معماری استان ایلام برای ورزشگاه استفاده کنیم.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مهران نیز با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: در2 سال گذشته استانداران این دو استان توانسته اند کارهای خوبی در جهت تقویت روابط بین دو استان ایلام و واسط عراق انجام دادند که امید است در آینده شاهد رونق این دو استان باشیم.
حسین نظری افزود: شهرستان مهران به دلیل نزدیکی فرهنگی با مردم شیعه نشین استان واسط عراق از ظرفیت خوبی برای تبادل فعالیت های فرهنگی برخوردار است.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام محل تردد زائران عراقی و ایرانی است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار