بسته ویژه خبرهای پلیس تابناک ایلام
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می کنیم
کد خبر: ۱۷۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 27 January 2016

به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده ،دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می کنیم

قليان سراهاي کپري اطراف ايلام جمع آوري شدند

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از جمع آوري 19 چادر کپر که تحت عنوان قليان سرا در اطراف شهر ايلام فعاليت مي کردند خبر داد.

سرهنگ "فردين پيري "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: اين قليان سراها که به علت ارتکاب تخلفات عديده در سطح شهر ايلام پلپ شده بودند اطراف شهر را براي ادامه فعاليت خود انتخاب کرده اند .

وي ادامه داد: برخي از صاحبان اين قليان سراها با برپايي چادر و کپر در اطراف شهر ايلام فعاليت خود را در پوشش غذا خوري و قهوه خانه هاي بين راهي آغاز کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام گفت: متأسفانه اين قليان سراها به پاتوق اراذل و اوباش و افراد خلافکار تبديل شده برابر اعلام کارشناسان بهداشتي از وضعيت مناسبي نيز برخوردار نبودند .

وي گفت: پليس با هماهنگي مراجع قضايي استان اقدام به جمع آوري اين قليان سراهاي کپري کرد و طي يک عمليات منسجم تعداد 15 چادر و کپر را جمع آوري و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري کرد.

کشف 14 موتورسيکلت سرقتي در دهلران /6 مالخر دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران از کشف 14 دستگاه موتورسيکلت مسروقه و دستگيري 6 مالخر در اين رابطه خبر داد.

سرهنگ "سعيد عالي پور "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، اظهار داشت: به دنبال وقوع سرقت چندين دستگاه موتورسيکلت در ماه هاي اخير در سطح شهرستان دهلران ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اشراف اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص پليسي عامل اين سرقت ها شناسايي و صبح امروز در يک عمليات پليسي موفق در مخفيگاهش دستگير شد .

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران گفت: متهم در تحقيقات اوليه تاکنون به 14 فقره سرقت موتورسيکلت اعتراف کرده است .

وي با اشاره به اينکه متهم پس از سرقت اقدام به قطعه فروشي موتورسيکلت ها مي کرد ، گفت: در همين رابطه 6 مالخر که اقدام به خريد اموال مسروقه مي کردند شناسايي و دستگير شدند .

سرهنگ "عالي پور " در پايان از مردم خواست با رعايت نکات حفاظتي و استفاده از تجهيزات امنيتي از سرقت اموال خود پيشگيري نمايند .

زير بناي جامعه سالم را خانواده سالم تشکيل مي دهد/قانون گريزي در جامعه سالم پرهزينه تر است

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه زيربناي جامعه سالم را وجود خانواده هاي سالم تشکيل مي دهد ، گفت: در جامعه سالم دور زدن قانون و يا ناديده گرفتن آن هزينه سازتر از عمل به قانون و احترام به آن است.

سردار "علي دولتي" درگفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:وجود خانواده هاي سالم و انسجام خانوادگي باعث مي شود که جامعه در مسير سلامت اجتماعي سوق پيدا کند.

وي ادامه داد:ارتباط نزديک بين والدين و فرزندان باعث مي شود که نظم منطقي در جمع خانواده ها بوجود آمده و بالطبع انضباط اجتماعي در سطح جامعه حاکم شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت:آگاه‌سازي فرزندان از خطرهايي که در جامعه ممکن است وجود داشته باشد و آنها را تهديد کند يکي از وظايف پدر و مادرهاست.

وي خاطرنشان کرد: آنچه مشاهده مي‌شود اين است که امروزه متاسفانه از سويي به دليل مشغله زياد افراد و از سوي ديگر به دليل فعاليت‌ شبکه‌هاي مجازي، مادر و پدرها و فرزندان وقت زيادي را براي صحبت کردن با يکديگر اختصاص نمي‌دهند و همين موضوع باعث مي‌شود رفته‌رفته از يکديگر دور شده و به سمت انزوا و افسردگي پيش بروند.

اين مقام مسئول تصريح کرد:در جامعه سالم دور زدن قانون و يا ناديده گرفتن آن هزينه سازتر از عمل به قانون و احترام به آن است و لذا کساني که پا روي قانون مي‌گذارند يا آن را ناديده مي‌گيرند در خانواده هاي ناسالم تربيت يافته اند.

سردار دولتي با اشاره به اينکه تعهد و تقدس خانواده به عنوان رکن اساسي هر جامعه اي مورد توجه است ، گفت: جامعه سالم در گرو وجود خانواده سالم است.

فرمانده انتظامي استان ايلام همچنين با توصيه به خانواده ها براي داشتن رفتارهاي دوستانه درمنزل گفت:اختلافات خانوادگي زمينه را براي ارتکاب بزهکاري درفرزندان فرآهم مي آورد.

وي گفت:وضعيت خانوادگي افراد ومحيط اجتماعي از جمله عوامل تاثيرگذار دربزهکاري نوجوانان درجوامع امروزي است.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد:نگرش ها وعاداتي که بچه ها دردوران کودکي از پدر ومادر خود مي آموزند،پايه بسياري از جهت گيري هاي آينده آنان خواهد بود.

وي گفت:اختلافات خانوادگي وجدايي والدين از همديگر نقش ويرانگري درشخصيت کودکان دارد و زمينه را براي ارتکاب بزهکاري درآنان بوجود مي آورد.

سردار دولتي اظهار داشت:امنيت خانوادگي واز هم پاشيدگي خانوادگي دوموضوعي هستند که آموختني بوده وفرزندان آن ها را درجمع خانواده ياد مي گيرند.

وي يادآورشد:داشتن ارتباط صميمانه والدين با فرزندان باعث مي شود که حس شادابي وپويايي درضمير فرزندان بوجود بيايد وآن ها کمتر به دنبال رفتارهاي ناسالم بروند.

فرمانده انتظامي استان ايلام از والدين خواست که الگوي رفتاري خوبي براي فرزندان خود باشند ومعيارهاي خوب بودن وبدبودن رابه فرزندانشان ياد بدهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار