شهر همدان به عنوان میعادگاه قهرمانان مختلف ملی و آسیایی، تنها شش قایق سالم برای 35 قایقران قهرمان و نخبه ملی دارد.
کد خبر: ۱۷۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 26 January 2016
 شهر همدان به عنوان میعادگاه قهرمانان مختلف ملی و آسیایی، تنها شش قایق سالم برای 35 قایقران قهرمان و نخبه ملی دارد.

به گزارش ایرنا، این روزها در فصل زمستان با وجود سرمای هوا و عدم امکان فعالیت در سدهای حاشیه این شهر، قایقرانان به تمرین بدنسازی و هوازی می پردازند.

با وجود اینکه همدان یکی از استان های مستعد و قهرمان پرور در رشته های مختلف قایقرانی است اما همچنان با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کند.

ورزش قایقرانی در همدان عمر کوتاهی را سپری می کند و حدود 5 سال است که استعدادهای ورزشی این استان بویژه شهر همدان با قایق و قایقرانی آشنا شده و بصورت حرفه ای مسیر قهرمانی را طی کرده اند.

این استان تاکنون در مواد آب های آرام و رویینگ توانسته مدال های رنگارنگ آسیایی را کسب کند.
اوج مدال آوری آسیایی قایقرانان همدانی در سال 92 بود که در این عرصه از مسابقات هشت مدال رنگارنگ کسب کردند.

حضور آرزو حکیمی به عنوان نخستین بانوی قایقرانی ایران در المپیک 2012 لندن نیز به افتخارات این ورزش نوپا افزود.

قایقرانان استان طی دو سال گذشته نیز مدال های رنگارنگی در مواد آب های آرام و رویینگ بدست آوردند و آخرین مدال کسب شده نیز در مسابقات قهرمانی آسیا در ووهان چین و در رشته رویینگ بانوان بود.

با وجود حمایت های صورت گرفته از سوی دستگاه ورزش استان و هیات قایقرانی، اما بالا بودن هزینه ها بخصوص بهره مندی از قایق های حرفه ای، دغدغه همیشگی قایقرانانی است که به رغم شایستگی نتوانسته اند همچون سایر رشته های ورزشی دارای اسپانسر باشند.

دلبستن به سدهای اطراف شهر همدان بخصوص اکباتان و آبشینه نیز تنها مسیر رسیدن آنها بر سکوهای قهرمانی است.

این در حالی است که استان هایی نظیر تهران و نیز استان های شمال و شمال غرب کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند و با این شرایط، قایقرانان همدانی توانسته اند در سطح مدعیان قهرمانی موفق عمل کنند.

** شش قایق برای 35 قایقران
دبیر هیات قایقرانی همدان با اشاره به مشکلات این رشته ورزشی گفت: تنها مشکل ما کمبود قایق تمرینی و مسابقه ای است.

مهدی صمدی روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون شش دستگاه قایق جدید را از فدراسیون قایقرانی تحویل گرفته ایم که البته حداقل 35 قایقران از این قایق ها به صورت مدوام استفاده می کنند.

وی با قدردانی از رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان در حمایت از ورزش قایقرانی گفت: قایقرانی همان اندازه که از انبوه مدال در مسابقات مختلف برخوردار است، هزینه های بالایی را می طلبد.

وی افزود: حداقل هزینه خرید یک قایق معمولی 40 میلیون ریال است که قطعا از توانایی هیات قایقرانی به تنهایی خارج است و امیدوارم اسپانسرهای مالی گوشه چشمی به این ورزش قهرمان پرور، جذاب با کارنامه درخشان در عرصه بین المللی داشته باشند.

صمدی در ادامه گفت: قایق های قبلی در اختیار هیات به دلیل استفاده بسیار فرسوده شده و قابل استفاده نیست و اگر بتوانیم در مسیر قهرمانی از حمایت های مالی خیرین برخوردار باشیم، قطعا مدال های بیشتری در میادین ملی و بین المللی تصاحب می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و کمبود امکانات هیچ گاه نا امید نیستیم و همه نفرات اعم از مربیان و قایقرانان با جدیت خاص به تمرین می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار