مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای همدان میزان بارش‌های همدان را ۲۳۳ میلیمتر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۸ میلیون مترمکعب آب برای شرب همدان از سد اکباتان برداشت شده است.
کد خبر: ۱۶۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 23 January 2016


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای همدان میزان بارش‌های همدان را ۲۳۳ میلیمتر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۸ میلیون مترمکعب آب برای شرب همدان از سد اکباتان برداشت شده است.

به گزارش تسنیم،مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه امیدواریم وضعیت بارش‌ها در هفته‌های آینده بهبود یابد، اظهار داشت: متاسفانه پس از بارش‌های اواخر پاییز و اوایل زمستان شاهد بارش دیگری در استان نبوده‌ایم.

وی وضعیت ذخایر سد‌های استان همدان را نامناسب دانست و گفت: تامین آب در همدان با دشواری در حال انجام است ولی با این حال به دنبال این هستیم تا وقفه‌ای در تامین آب به وجود نیاید.

عزالدین با اشاره به اینکه در حال حاضر سد اکباتان سه میلیون و 520 هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 260 هزار مترمکعب بوده است، تصریح کرد: امسال 10 درصد از حجم سد اکاباتان همدان پر شده در حالی که سال گذشته 16 درصد حجم سد اکباتان همدان آب داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ورودی 925 لیتر در ثانیه آب وارد سد اکباتان شده و از سوی دیگر 694 لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب مردم همدان برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان کل ورودی به سد اکباتان در سال آبی جاری را 6 میلیون و 600 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: میزان ورودی در سال گذشته چهار میلیون و 300 هزار مترمکعب بوده و امسال شاهد افزایش 53 درصدی ورودی آب به سد بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: میزان برداش از سد اکباتان از ابتدای مهر ماه تاکنون هشت میلیون و 100 هزار مترمکعب بوده که این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهش چند درصدی داشته است.

عزالدین بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 233 میلیمتر بارندگی در سطح استان همدان رخ داده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 63 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 59 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا برداشت از سد اکباتان همدان کاهش یابد، عنوان کرد: در حال حاضر آب رودخانه‌های دره مراد بیگ و خاکو همدان در حال انتقال به تصفیه‌خانه شهید بهشتی همدان است تا میزان برداشت از سد اکباتان همدان کاهش یافته و ذخیره این سد برای تابستان سال آینده نگهداری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم همدان همچون قبل در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا بتوان با کمترین مشکل نسبت به تامین آب مورد نیاز آنها اقدام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار