کد خبر: ۱۶۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 20 January 2016
علیرضا ارژنگی
یکی از مسایل مهم و سر نوشت ساز هر جامعه ی ادغام تفکر و آرای مردمی و سپردن آن به شخصی که هر جامعه برای احراز صلاحیت آن با توجه به ایدئو لوژی جهان بینی مکتب شان خطوطی مشخص نموده است تا در محلی بنام مجلس ( خانه ملت ) که اصلی ترین و عمده ترین وظیفه آن اجرای درست و دقیق قانون اساسی و تصویب قوانین و لوایحی که تامین کننده امنیت جامعه در همه ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی روانی است افرادی با صلاحیت و نخُبه در آن محل جمع گردند تا به رتق و فتق مسایل سرنوشت مملکت بپردازد .
معمولا هر منطقه شاخص ترین و با تجربه ترین افراد خود را راهی خانه سبز (مجلس شورای اسلامی ) می نمایند اما در این میان در انتخابات فرد اصلح و شایسته و خدمتگزار و صادق و خادم ، تعصبات قومی و قبیله ای بسیار موثر است که گاهی حق فردی نیست که در مجلس حضور یابد اما بواسطه اینکه دارای قوم و قبیله و حامیانی مبلغ و دارای امکانات مالی قوی و فراوان هستند در این مکان مقدس حاضر می شوند .
این چنین افراد با ترفندها و تکنیک های تبلیغاتی مانند، مردم مرا می خواهند و من بیایم و یا با تبلیغات وسیع ، گسترده ، احساسی و هیجانی و با استفاده از شگردها و تکنیک های روانی مانند ( تاثیر برادراک) به رخُ کشیدن اعمال مثبت خود و با استفاده از دلیل یا مارک دار نمودن طرف مقابل ، و با تشکیل انواع کمپین های رقابتی، و با وعده وعید های کذایی و دروغین ، آرای مردم بیچاره و در برخی مواقع مردم ساده لوح را جمع می کنند ووقتی که قدرت را بدست گرفتند پیش پای خود را می بینند و از امانت و قدرتی که مردم بیچاره و همیشه در صحنه که در طول 36 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رشادتهایی از خود نشان داده اند و بدست آنها سپردند به نفع خود و نزدیکان و اطرافیان خود استفاده می کنند.
اما در این میان جای بسیارتاسف است که کارکرد و عملکرد آقایان محترم پیش روی مردم است . بازهم در صحنه انتخابات مجلس حضور می یابند و با ترفند ها و تکنیک های جدید و عوام پسند و عوامفریبانه آستین بالا می زنند . غافل از آنکه مردم استان ولایی اردبیل از فرهنگ غنی و دانش روز بسیار بالای بر خوردار هستند و انشاالله فریب وعده وعیدهای دروغین و کذایی افراد نخواهند شد و با شورو شوق فروان و با شکوهتر ازسنوات گذشته مثل انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری24 خرداد 92( دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی ) باحضورحماسی، گسترده تمامی حرکت ها، توطعه های دشمنان را نقش بر آب تا زمینه جلب اعتمادعمومی و حضور پر شور و سلایق سیاسی گوناگون فراهم گردد تا با نمایش گذاشتن وحدت ملی ، همدلی و همزبانی و انتخاب فرد مورد قبول اکثریت مردم از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها انسانی و نخـبه در منطقه ودر در استان بهره مند شویم، متاسفانه اکثرکاندیدهای اصلاح طلب و حتی اصول گرای منتقد درهیئت های نظارت در استانهای سراسرکشور ودر نهایت در استان اردبیل رد صلاحیت شدند و در میان آنان که صلاحیت شان تایید شده اند چهره های شاخص بسیار کم است .
اگر چنانچه به همین شکل پیش رود احتمال پای صندوق های اخذ رای خلوت شود وجود دارد. دراین دوره سلایق های مختلف درانتخابات نسبت به انتخابات های بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کمتر است. مردم باید در7 اسفند ماه در پای صندوق های اخذ رای حضور پیدا کنند و اصلح ترین و شایسته ترین ، خدمتگزار ترین وولایی ترین افراد را انتخاب نمایند تا یک مجلس قوی ، و پر توان، متخّصص ونترس در مقابل استکبار جهانی و صهیونستی داشته باشیم تا مسایلی همچون اقتصاد ، معیشت مردم ، تورم ، گرانی و اشتغال جوانان را در سر لوحه برنامه های خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
سلام جناب ارژنگي - تمام مطالبي كه در بالا فرموديد كاملا درست است هر چند لبه تيز مطالبتان شامل كسا ني است كه در ليست عدم احراز هستند و واضح است كه شما غير از عدم احراز ها ؟؟؟ ديگران را شايسته همرا هي مردم و تقويت دولت تدبير نميدانيد و..
دوست من نوشتن مطلبي احسا سي خوب است ولي اگر دقت كنيم در عليه همان احراز نشده ها قلمي بكار برده ايد كه حتي دشمنا نشان هم نميتوا نستند بكار ببرند و...
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
برادر محترم یکجا مردم راسادلوه وبیچاره ودرجایی دیگربا فرهنگ با دانش خطاب می کنید!!!!معلوم هست منظورتان چیست؟اما در ردصلاحیت گسترده کاندیداها با شما موافقم
احمد پناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
آنچه جناب اقای علی رضا ارژنگی در این مقاله نگاشتند واقعیت ملموس و آزار دهنده ای است که پس از انقلاب مردم مغان دچارش شده اند. متاسفانه این بی تدبیری در روزگاری که دولت تدبیر و امید بر سر کار هست همچنان ادامه دارد. حق این بود در کنار دولت تدبیر و امید مجلسی هم سر کار می آمد که تدبیر سرلوحه کارش و امید شعارش در اینده باشد.
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
سلام جناب اقای ارژنگی عزیز از مطالب خوبت بهره لازم را بردم و اعتقاددارم بنا بفرمایش امام راحل مجلس عصاره فضیلت ملت است و بقول شاعر از کوزه همان طروات که در اوست و باید اجازه بدهیم تا مردم صالحین را انتخاب کنند و مسلما مردم اشتباه نخواهند کرد و اعتقاد دارم شورای محترم نگهبان با تجدید نظر در رد صلاحیتها زمینه شرکت احاد مردم را در انتخابات فراهم نماید همانطوریکه مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت عامه مردم در انتخابات داشتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار