کد خبر: ۱۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 20 January 2016

سعيد معزي

راي پاك و دستان پاك از آنجا برميخيزد كه فرد صدق در گفتار داشته باشد و در عمل نمايان شود . فرد خود را لايق آن بداند. به تعهدي كه در مقابل مردمي كه اعتماد خود را بدو سپرده اند به جا آورد .

چهره بي آلايش از ريا و سالوسي و چهره خدوم و زحمتكش بدون چشم داشت تقدير و تشكر از مردم ، مشهور به صالح بودن ، امانت دار بودن ، راست گو بودن در مقابل ظلم و سكوت نكردن دفاع از حق مظلوم . اهل تشخيص و تمييز بودن و صاحب نظر بودن و آگاه از متون و دانستن آنچه در پيرامونش مي گذرد . غافل نبودن ، درايت در عمل نه به معناي فريب افكار عمومي بلكه عقلانيت در رفتار و اعتدال در گفتار ، آدمي را بي نياز از چاپلوسان و اراذل مي كند.

اگر يافتيم انتخاب پاكي خواهيم داشت ؛ مطلق نگيريم هر كس به اندازه تلاش اش و توانایي اش مي تواند فضايل اخلاقي كسب نمايد اما سر منشاء اين فضايل تواضع است كه انسان را در رفتن به تكبر و غرور و غرق شدن در جنون ثروت اندوزي باز مي دارد.

انسان وقتي كه متكبرشد حقيقت در نمي يابد چه بسا با آن به ستيز بر خيزد . لذا شايسته است كه مردم شريف شهر و روستا و ده و ... با توجه به فضايل اخلاقي افراد دست به انتخاب بزنند . فضايل اخلاقي ريا بردار نيست ذره اي ريا در اندك زمان فرد را به رسوايي مي كشاند.

كانديدا اگر به قصد خدمت در جهت شفافيت قانون و ايجاد عدالت و رشد و توسعه متوازن اين مسئو ليت را به عهده بگيرد دنبال راي پاك است نه دنبال پول هاي كثيف كه همه چيز را در سبد نابودي مي گذارد . كانديدا اهل نظر و استنباط بايد داراي هوش سياسي باشد كه تحت تاثير افراد دوست و دشمن قرار نگيرد بلكه بيشتر براساس عقل و درايت و منطق سياست و با ملاحظه شرع و قانون ، منافع ملي را رصد كند.

نماينده مردم باشد نه رانت خوار زرسالاران و زور سالاران ، به آرمان مردم وفادار و در جهت تقويت آن تلاش كند . دنبال ساختار شكني و خروج از حاكميت نباشد . علاوه بر تاكيد بر آرامش ، بايست از حق و حقوق مردم نيز دفاع نمايد. دولت را تقويت كند نه اينكه از اشتباه و از خلاف دولت چشم پوشي كند. اگر چنين باشد راي ناپاك خواهد بود.

نماینده بايد جوابگو شود . واقيت ها را درك نمايد و مشكلات را لمس كند. راهكارها را از صاحب نظران و اهل تخصص جويا شود .نه اينكه از سنگر مردم به مردم سنگ بيندازد . اين رويه خلاف شان تعهدي كه داده است چنين اتفاقي خيانت به اعتماد مردم است .

نماینده خوبر کسی است که با رفتارها و تصمیمات خود آرامش و امنيت را از مردم نگيرد . در رفتار فردي با مردم مهربان باشد . متحمل سرزنش مردم باشد به طعنه اي اخم نكند، مقاوم باشد و صبور . عاشقانه خدمت كند بدون چشم داشت از مردم كه از وي تشكر كنند .

منت برگردن مردم نگذارد خود را خدمتگذار بداند . تكبر نورزد. دنبال ثروت جنون آميز نباشد كه دنيا و آخرت اش بر باد رود . در تدوين قانون قشر آسيب پذير را در نظر بگيرد . جهت دار نظارت نكند . خدا را سپاس گذار باشد كه توفيق خدمت به مردم را داده است. ارزشها و آرمان مردم و شهدا و امام و رهبري را ملعبه قدرت و ثروت اندوزي خود نسازد . به اندازه توانايي مسئوليت قبول كند و به همان اندازه تلاش نمايد . در تريبون مجلس عدالت و آگاهي و آزادي را با سخنان نسجيده در تنگنا قرار ندهد. شرف تعهد و جوانمردي را به جيفه دنيا نفروشد . عرصه را برظالمان تنگ و بر مرفهين بي درد تنگتر ، بر سر سفر آنان ننشيند .

نماینده دنبال طرحي نباشد كه سفره مردم كوچكتر شود چنانكه پول نفت سفره نان و پنير را با خود برد، بوي مهرباني بي ريا را با خود برد. بدنبال طرحي برود كه مردم را ثروت افزون كند و يا حداقل داري موجود را حفظ نمايد. با مردم باشد و حقيقت را به مردم بگويد . حداقل مردم تامين شود از قبيل مسكن ، پوشاك ، خوراك و اشتغال. آنچه توان دارد انجام دهد. به يقين ماجور خواهد شد . راي پاك به دنبال فريب افكار عمومي نيست روش و منش و بينش بايد نمايان شود در غير اين صورت در رسيده به هدف از پيش تعيين شده باز خواهيم ماند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
سلام جناب معزي - وقتي به بهانه ضعف قانون ؟؟؟ نظارتي بر نحوه عملكرد و تبليغ كانديدا ها نيست دلا لاني چون ال ، جز، چا ، غف ،ها ،اف،پي،آذ، مو، قه ، اك ، حس ، سل آق،و.....كه همه اينها توسط فرماندار ي و ... شناخته شده بوده و چه بسا مبالغ قراردا د را هم اطلا ع دارند ولي به بها نه هائي از مسئو ليت شانه خالي ميكنند تا انتخابات اين نعمت الهي و ثمره خون شهيدان ، در سايه بي مسئو ليتي و سهل انگاري ما ها ، آسيب خورده و اطمينان كمتر شود
اکبررستمی زاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
مطالب بسیار مفید و عالی کاش مسئولین ذره ای بفکر دیگران باشند. آنان حتی بفکر خودهم نیستند چون نمی دانند ما در دنیایی شیشه ای زندگی می کنیم و اگر سنگی پرتاب کنیم دنیای خودمان می شکند. در این کشور قدرت نردبان ثروت است در غرب ثروت نردبان قدرت. که تفاوت از زمین تا آسمان است. استاد معزی عزیرز
پناهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
با سلام.کاملا موافقیم.بسیار بجا و ارزنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار