هفتم بهمن ماه سال 1357 و سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی و تقدیم اولین شهید مردم این شهرستان به نظام اسلامی در لیست آثار ملی کشور قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۶۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 18 January 2016
به گزارش ایرنا ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال روز دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم سالروز قیام مردم خلخال افزود: مقدمات لازم برای ثبت ملی این انجام شده و هفتم بهمن ماه و سالروز قیام خونین مردم خلخال در لیست آثار ملی قرار می گیرد.
خرم اشرفی گفت: در هفتم بهمن ماه سال 1357 و در حالی که تظاهرات مردم خلخال در همراهی با مردم سایر مناطق میهن اسلامی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی برگزار می شد شهید مظفر عزیزی بر اثر اصابت گلوله شلیک شده از تفنگ مزدوران این رژیم به شهادت رسید و نام او به عنوان نخستین شهید راه انقلاب اسلامی مردم این شهرستان در تاریخ ثبت شد.
وی همچنین به افتتاح نمایشگاه کتاب خلخال و همزمان با سالروز قیام مردم خلخال در محل سینما فرهنگ این شهر اشاره کرد و افزود: یک هزار و 500 عنوان کتاب با موضوعات مختلف در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.
جابر قربان زاده ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه از اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز قیام مردم این شهرستان خبرداد و گفت: ششم بهمن ماه مزار شهید مظفر عزیزی نخستین شهید راه انقلاب خلخال گلباران و مسوولان با حضور در منزل این شهید گرانقدر از خانواده معظم شهید تجلیل خواهند کرد.
وی گفت: در هفتم بهمن نیز محل شهادت شهید عزیزی واقع در خیابان شهید مظفر در تشریفات نظامی خاصی گلباران و آیین
گرامیداشت سالروز شهادت این شهید همراه یادواره شهدای سه ماهه چهارم این شهرستان در محل سینما فرهنگ خلخال برگزار خواهد شد.
او با دعوت از مسوولان و مردم همیشه در صحنه خلخال برای شرکت در این مراسم افزود: اجرای برنامه های گرامیداشت نام و یاد شهدا و برگزاری یادواره های شهدا در مناطق مختلف این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این شهرستان است.
وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی شهرستان محدود است گفت: مسوولان دستگاههای اجرایی می توانند دو درصد از اعتبارات جاری خود را به اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار