با پایان فرآیند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات های نظارت بر انتخابات یا به تعبیری شورای نگهبان، انتخابات در حوزه انتخابیه شمال وجنوب استان ایلام عملا وارد خان سوم خواهدشد
کد خبر: ۱۶۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 16 January 2016

با پایان فرآیند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات های نظارت بر انتخابات یا به تعبیری شورای نگهبان، انتخابات در حوزه انتخابیه شمال وجنوب استان ایلام عملا وارد خان سوم خواهدشد

به گزارش تابناک ایلام ،یکی از مهمترین وبه نوعی حساس ترین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی عبور کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از فیلتر شورای نگهبان است چرا که عبور از این فیلتر مهم وسرنوشت ساز به نوعی صدورمجوز حضور در رقابتهای انتخاباتی محسوب شده وکاندیداهای تایید شده می توانند بر اساس قانون در فرصتی که در اختیار آنها قرار داده می شود برنامه های خودرا در رقابتی سالم برای جلب آرای مردم ارائه نماینداگر چه پایبندی به قوانین ومقررات تا پایان فرآیند انتخابات کماکان برای کاندیداها یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

براساس جدول زمان بندی هیات های مرکزی استان از بیستم دی ماه تا ساعت 24 روز 26 دی فرصت دارند تا در مورد صلاحیت افراد شرکت کننده با هماهنگی دفتر مرکزی نظارت اظهار نظر کنندبراین اساس هیاتهای نظارت تا ساعت 24امروز (شنبه 26دیماه)فرصت دارند به صلاحیت این کاندیداها رسیدگی نمایند .

درحالیکه براساس جدول زمانبندی اعلام شده فردا نتیجه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها بصورت محرمانه در اختیار هیاتهای اجرایی در فرمانداریها قرار داده خواهد شد اما گمانه زنی ها در سطح شبکه های اجتماعی ورسانه های مجازی از رد صلاحیت گسترده کاندیداها در استان ایلام حکایت دارد که این موضوع با اظهارات رییس هیات مرکزی نظارت برانتخابات استان ایلام در تناقض است به هرتقدیر باید منتظر ماند که آیا این موضوع در حد گمانه زنی باقی خواهد ماند یا واقعا  چنین اتفاقی خواهد افتاد،این درحالیست همسویی انتشار خبر استعفای سخنگوی شورای نگهبان همزمان با پایان فرایند رسیدگی به صلاحیتها به این شایعات دامن بیشتری زده است

اما از سویی دیگر
یوسف امیدی درگفتگو با ایرنادرخصوص ردصلاحیت داوطلبان ایلام اظهار کرد: برخی سایت ها و مطبوعات در روزهای اخیر از رد صلاحیت گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در این استان از سوی هیات های نظارت خبر می دهند که این سخنان تنها گمانه زنی افراد بوده و به هیچ وجه صحت ندارد.
وی افزود: براساس جدول زمان بندی هیات های مرکزی استان از بیستم دی ماه تا ساعت 24 روز 26 دی فرصت دارند تا در مورد صلاحیت افراد شرکت کننده با هماهنگی دفتر مرکزی نظارت اظهار نظر کنند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام یادآور شد: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات مرکزی نظارت تا آخر وقت اداری اعلام خواهد شد و نتایج صلاحیت داوطلبان فردا (یکشنبه) از طریق فرمانداری های مربوطه به صورت محرمانه و کتبی اعلام می شود.
امیدی تاکید کرد: افراد رد صلاحیت شده می توانند از تاریخ 27 تا 29 دی ماه اعتراض خود از طریق دفتر نظارت بر انتخابات استان یا هیات مرکزی انتخابات ارائه دهند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام ادامه داد: شورای نگهبان قانون اساسی نیز از 27 دی ماه تا 16 بهمن فرصت دارد ضمن رسیدگی به شکایت افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های نظارت صلاحیت تمامی داوطلبان را نیز مورد بررسی قرار دهد.
باقری تاکید کرد: کسانیکه توسط شورای نگهبان نیز رد صلاحیت شوند، از 16 تا 19 بهمن به مدت سه روز فرصت خواهند داشت نسبت به بررسی های انجام شده اعتراض خود را ثبت کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی نتایج نهایی را 27 بهمن ماه اعلام می کند.
استان 600 هزار نفری ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار