معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان امور اراضی کشور در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های سازمان امور اراضی استان گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح کاداستر اراضی است که کار نقشه‌برداری روستایی را شروع کرده است.
کد خبر: ۱۶۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 16 January 2016
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان امور اراضی کشور در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های سازمان امور اراضی استان گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح کاداستر اراضی است که کار نقشه‌برداری روستایی را شروع کرده است.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس پرویز محمدی با بیان مطلب فوق طی سخنانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی افزود: در طرح کاداستر اراضی اطلاعات مکانی زمین کشاورزان مشخص شده و عکس‌های گرفته شده به صورت متمرکز تهیه و به سازمان نقشه‌برداری فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات مکانی اراضی به صورت توصیفی است خاطرنشان کرد: در این طرح اراضی کشاورزان مشخص شده و برای ایجاد صدور اسناد مالکیتی و اصلاح الگوی کشت می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

محمدی با اشاره به سیاست‌های سازمان امور اراضی کشور در ایجاد بانک اطلاعاتی به روز در استان‌ها می‌باشد تصریح کرد: نرم افزاری تحت وب طراحی شده تا نحوه واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی به متقاضیان، حفاظت از اراضی کشاورزی و... به راحتی انجام شده و امور مربوط به امور اراضی تسهیل می یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی کشاورزی طرحی بزرگ است کفت: اجرای طرح کاداستر اراضی در کشور منابع اعتباری زیادی لازم دارد که تاکنون حدود 10 درصد به این طرح اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی باید توسط کارشناسان متخصص در این بخش صورت گیرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حفاظت از اراضی توسط گشت‌های حفاظتی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: برای تامین خودروگشت‌های حفاظتی منابع اعتباری را تامین کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در کنار گشت‌های خودرویی حفاظت از اراضی، سامانه 131 نیز تاسیس شده که یک کار جدید در سازمان امور اراضی کشور است.

در ادامه دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حفاظت از اراضی کشاورزی را بسیار با اهمیت اعلام کرد و گفت: نیاز غذایی جامعه از بخش کشاورزی تامین شده که ضروری است از تغییر کاربری اراضی به صورت غیر مجاز جلوگیری شود.

وی اجرای طرح کاداستر را در اراضی استان کرمانشاه ضروری دانسته و افزود: با گرفتن عکس‌های هوایی و مشخص بودن سطح اراضی بهتر می‌توان بر اراضی نظارت داشته و برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی تصمیم‌گیری کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان کرمانشاه در حال توسعه می‌باشد خاطرنشان کرد:  در راستای سیاست‌های سازمان امور اراضی کشور واگذاری اراضی به متقاضیان در این بخش باید دقیق و اصولی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رعایت قانون  در چارچوب سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: ضروری است که رفع داخل اراضی کشاورزی توسط کارشناسان خبره  و اصولی صورت گیرد.

شهبازی استفاده از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات جدید را در حفاظت از اراضی کشاورزی موثر دانسته و افزود: در حال حاضر با ایجاد گشت‌های حفاظت از اراضی و ایجاد سامانه 131 تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه کاهش یافته است.

در ابتدای این جلسه مهندس کولانی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح اقدامات انجام شده و مشکلات این بخش پرداخته و سپس هر یک از مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای استان نقطه نظرات خود را بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار