رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از افزایش ۱۲.۵۳ درصدی ماموریت‌های این مرکز طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۱ ماموریت پروازی انجام شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 13 January 2016
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از افزایش ۱۲.۵۳ درصدی ماموریت‌های این مرکز طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۱ ماموریت پروازی انجام شد.

صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در ۹ ماه امسال تعداد ۱۰۱ پرواز اورژانس هوایی در استان کرمانشاه انجام شد که با این تعداد پرواز ۱۳۶ مورد انتقال بیمار صورت گرفت و در این خصوص نیز ۹۱ مورد انتقال بیماران مربوط به بیماران تصادفی و ۱۱ مورد مربوط به انتقال خانم‌های باردار بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: از مجموع ۱۳۶ مورد انتقال بیمار با پرواز اورژانس هوایی ۴ مورد مربوط به انتقال بیماران قلبی، ۳ مورد مربوط به بیماران مغزی و ۲۷ مورد نیز به سایر موارد اختصاص داشته است.

انجام ۲۸ هزار و ۱۵۱ ماموریت با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در استان کرمانشاه

مدرسی تعداد کل ماموریت‌های انجام شده با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در ۹ ماهه امسال در استان کرمانشاه را ۲۸ هزار و ۱۵۱ ماموریت اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۵ مورد ماموریت‌های شهری بوده و ۵ هزار و ۳۷۱ مورد ماموریت جاده‌ای گزارش شده است.

وی همچنین تعداد ماموریت‌های انجام شده در استان کرمانشاه در بخش انتقال بین مراکز را ۲ هزار و ۷۵ مورد عنوان و بیان کرد: از مجموع ۲۰ هزار و ۷۰۵ ماموریت شهری انجام شده ۴ هزار و ۵۳۴ مورد تصادفات داخل شهر و ۴ هزار و ۷۳۴ مورد مربوط به حوادثی از جمله سقوط از ارتفاع، غرق‌ شدگی و ...  بوده است.

مدرسی بیان کرد: همچنین در بخش ماموریت‌های شهری ۱۱ هزار و ۴۲۸ ماموریت در حوزه بیماران انجام شده که در این رابطه اولویت ما در خدمت رسانی به بیماران قلبی و پس از آن بیشترین ارائه خدمات در بخش بیماران تنفسی و مسمومیت‌ها؛ عمدتا مسمومیت غذایی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن صورت گرفت.

این مسئول اما در خصوص مامورت‌های جاده‌ای نیز گفت: از مجموع ۵ هزار و ۳۷۱ مورد ماموریت جاده‌ای تعداد ۳ هزار و ۲۰۶ مورد مربوط  به تصادفات بوده و ۸۴۷ مورد نیز مربوط به حوادث و یک هزار و ۳۱۸ مورد نیز در حوزه بیماری گزارش شده است.

مدرسی اما مجموع کل ماموریت‌های شهری و جاده‌ای انجام گرفته در استان کرمانشاه در بخش تصادفات را ۷ هزار و ۷۴۰ مورد عنوان کرد و گفت: در مجموع ۵ هزار و ۵۹۰ ماموریت در بخش حوادث و ۱۲ هزار و ۷۴۹ مورد مربوط به انتقال بیماران انجام شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به انجام ۲۷ مورد ماموریت موفق مربوط به احیای قلبی و ریوی طی ۹ ماه امسال اظهار کرد: میانگین حضور آمبولانس اورژانس در محل حادثه بر اساس تعریف استاندارد در کلانشهرها  در ۸۰ درصد موقعیت کمتر از ۱۰ دقیقه است و در ماموریت‌های جاده‌ای کمتر از ۱۵ دقیقه می‌باشد.

مدرسی با اشاره به مدت زمان حضور آمبولانس اورژانس در محل حادثه در استان کرمانشاه اضافه کرد: این زمان میانگین ماموریت‌های شهری دراستان کرمانشاه ۶ دقیقه و ۱۰ ثانیه بوده و در ماموریت‌های جاده‌ای ۹ دقیقه و ۴۸ ثانیه گزارش شده است.

وی از رشد ۱۲.۵۳ درصدی تعداد ماموریت‌های اورژانس استان کرمانشاه خبر داد و گفت: سال گذشته  تعداد ۲۴ هزار و ۶۲۲ مورد ماموریت در بخش اورژانس انجام شد که آمارهای امسال حاکی از رشد ۹.۸ درصدی ماموریت‌های شهری، افزایش ۷.۷ درصدی ماموریت‌های جاده‌ای و افزایش ۴.۹۱ درصدی ماموریت‌های غیر تصادفی در استان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار